loading...
آموزش مسائل جنسی
آیدا بازدید : 341 جمعه 04 مهر 1393 نظرات (0)


همه خانم‌ها از زمانی که به سن بلوغ می‌رسند و اولین قاعدگی‌شان را تجربه می‌کنند متوجه تغییراتی اساسی در بدن‌شان می‌شوند و در عین حال ممکن است بیماری‌های جدیدی را تجربه کنند که تا به حال هیچ چیز در موردشان نمی‌دانستند.

همه خانم‌ها از زمانی که به سن بلوغ می‌رسند و اولین قاعدگی‌شان را تجربه می‌کنند متوجه تغییراتی اساسی در بدن‌شان می‌شوند و در عین حال ممکن است بیماری‌های جدیدی را تجربه کنند که تا به حال هیچ چیز در موردشان نمی‌دانستند. یک دسته از این بیماری‌ها، عفونت‌های مختلف ناحیه تناسلی و ترشحات حاصل از آن است. البته همه ترشحات غیرطبیعی محسوب نمی‌شود و نیازی به درمان ندارد. اگر همیشه راجع به این ترشحات سؤال‌هایی در ذهن‌تان داشتید و راحت نمی‌توانستید آنها را از پزشک خود بپرسید صحبت‌های دکتر آزیتا صفارزاده، متخصص زنان و فوق‌تخصص نازایی و لاپاراسکوپی را در این مورد از دست ندهید.

این ترشحات طبیعی است و درمان نمی‌خواهد:

ترشحات در خانم‌ها به 2 گروه فیزیولوژیک و پاتولوژیک تقسیم می‌شود. ترشحات فیزیولوژیک معمولا از شروع اولین قاعدگی تا یائسگی به علت تخمک‌گذاری ایجاد می‌شود که شفاف، بی‌رنگ و كمی کش‌دار است و در حدود روز 10 تا 18 سیکل عادت ماهانه میزان‌شان افزایش پیدا می‌کند. در حقیقت این ترشحات «استروژنیک» نامیده می‌شود و نشانه‌ای از تخمک‌گذاری است. حتی گاهی اوقات مقدارشان آنقدر زیاد است که فرد را به شک وامی‌دارد و مجبور می‌شود به مطب مراجعه کند درحالی که این ترشحات هیچ خطری ندارد. دومین نوع از ترشحات فیزیولوژیک، ترشحات سفید رنگ به مقدار بسیار کم، بدون بو، تا حدی کش‌دار، پنیری و بدون خارش است. درواقع چون ناحیه واژن نزدیک به مقعد است درصد کمی احتمال رشد قارچ وجود دارد حتی در حالت عادی یک دختربچه 3ساله هم ممکن است به این قارچ مبتلا شود كه هردوی این ترشحات طبیعی است و احتیاجی به درمان خاصی ندارد.

خود درمانی کنیم یا نکنیم؟!

اگر ترشحات فیزیولوژیک، بدون بو، شفاف یا سفید باشد نیازی به مراجعه پزشکی وجود ندارد. کسانی که ترشحات خیلی روشن سفیدرنگ به هم چسبیده و پنیری و بدون بو و یک مختصر خارش دارند می‌توانند بدون مراجعه به پزشک 7 شب از داروی ضد قارچ موضعی کلوتریمازول استفاده کنند اما اگر خوب نشدند بهتر است دیگر این درمان را ادامه ندهند و به پزشک مراجعه کنند. ترشحات پاتولوژیک نیز حتما نیاز به تشخیص و درمان پزشک دارد. بارها مشاهده شده است چون بیمار یک بار در گذشته مراجعه کرده بوده و درمان ضدقارچ گرفته بعد برای هر ترشحی به طور سرخود و بدون مشورت پزشک از همان درمان ضد قارچ استفاده می‌کند و وقتی به پزشک مراجعه می‌کند که متاسفانه وضعش از روز اول بدتر شده است. درحقیقت درمان هر ترشحی برحسب عامل پاتولوژیکش متفاوت است. اگر شما بخواهید درمان میکروبی را برای قارچ به کار ببرید جواب نخواهد داد، پس بهتر است در شرایطی که بیمار ترشح زرد، سبز، کف‌آلود و بدبو دارد حتما به پزشک مراجعه کند چون اگر خوب درمان صورت نگیرد ممکن است منجر به ناباروری و حتی آبسه‌های لگنی شود. گاهی اوقات به دلیل عدم درمان مناسب حتی مجبور می‌شویم تخمدان‌ها، رحم یا حتی قسمتی از روده و بخشی از مثانه را خارج کنیم.

به علائم دقت کنید!

ترشحات پاتولوژیک به چند دسته تقسیم می‌شود. این ترشحات ممکن است بر اثر یک قارچ بسیار شدید ایجاد شود. رنگ آنها سفید و مقدارشان بسیار زیاد است و گاهی اوقات آبکی و همراه با خارش فراوان و قرمز شدن ناحیه خارجی آلت تناسلی است. این بیماری کاندیدیاز نامیده می‌شود و احتیاج به درمان دارد. درمان آن معمولا با داروهای موضعی و خوراکی انجام می‌شود. دسته دیگر از ترشحات پاتولوژیک، ترشحات زردرنگ و بدبو است که بعضی اوقات با خارش بسیار زیاد همراه است. خود این ترشحات انواع مختلفی دارد. یکی از آنها «میکس میکروبیال» (باکتری‌هایی از انواع مختلف) نامیده می‌شود. برخی دیگر بر اثر باکتری «گاردنلا» یا گاهی اوقات حتی «تریکوموناس» ایجاد می‌شود که یک موجود تک‌یاخته‌ای است و خارش فراوان ایجاد می‌کند. در هر صورت معمولا درمان این ترشحات با داروی مترونیدازول است که به صورت موضعی و خوراکی استفاده می‌شود.

آنتی‌بیوتیک‌ها احتمال قارچ را بالا می‌برند؟!

از آنجایی که خوددرمانی در ایران خیلی رایج است خیلی اوقات بیمار 2 تا 4 روز آنتی‌بیوتیک مصرف می‌کند و علائم بیماری که کاهش پیدا کرد دیگر آن را قطع می‌کند. با این کار كمی از میکروب‌های ناحیه واژن از بین می‌روند اما چون درمان کامل نشده برخی از آنها زنده می‌مانند و به آنتی‌بیوتیک مقاوم می‌شوند. به همین دلیل بیمار هر نوع آنتی‌بیوتیکی هم كه مصرف می‌کند متاسفانه این چرک قطع نمی‌شود و حتی ممکن است مجبور شویم جراحی انجام دهیم. آنتی‌بیوتیك حداقل برای 7 روز باید مصرف شود و بعد اگر پزشک صلاح دید قطع شود. مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک نیز به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. جالب است بدانید با خوردن آنتی‌بیوتیک احتمال ایجاد قارچ در ناحیه واژن بالا می‌رود. در واژن یک باسیل یا میکروب محافظ به نام «دودرلن» وجود دارد. این باسیل حافظ و نگهبان واژن است و نمی‌گذارد میکروب‌های دیگر وارد آن قسمت شوند و تا حدودی جلوی رشد قارچ را می‌گیرد اما زمانی که برای درمان یک بیماری مانند آنفلوآنزا یا سینوزیت و... آنتی‌بیوتیک مصرف می‌کنیم متاسفانه این باسیل خوب از بین می‌رود بنابراین احتمال رشد قارچ در ناحیه واژن زیاد می‌شود. بسیاری اوقات وقتی برای بیمار آنتی‌بیوتیک تجویز می‌شود مجبور می‌شویم به دلیل خارشی که دارد یک داروی ضدقارچ هم به او بدهیم تا اذیت نشود.

این عفونت باعث نازایی می‌شود!

ترشحات دیگری نیز وجود دارد که سبزرنگ یا زرد متمایل به سبز است که آن هم به علت «تریکوموناس»، «گونورآ» یا همان سوزاک می‌تواند ایجاد شود. این ترشحات درمان خاص خود را دارد كه به خصوص اگر سوزاک باشد درمان پنی‌سیلین لازم است و اگر تریکوموناس باشد درمان با مترونیدازول باید انجام شود. در این موارد نیز زن و شوهر باید هر دو تحت درمان قرار گیرند. اگر این ترشحات در بیمار تکرار شود توصیه می‌شود علاوه بر درمان، یکسری آزمایش‌های کلی دیگر از نظر بررسی هپاتیت، ایدز و... نیز داده شود چون بیماری‌های STD بیماری‌هایی هستند که از طریق تماس جنسی منتقل می‌شوند و ممکن است باعث نازایی و عقیمی در مردها و زن‌ها شوند یعنی ممکن است در پروستات آقایان تکثیر شده یا باعث بسته شدن لوله‌های رحمی در خانم‌ها شوند.

شوهر هم باید درمان شود!

در مورد ترشحات پاتولوژیک به خصوص در قسمت ترشحات زردرنگ حتما باید درمان همسر را هم به یاد داشت چراکه این باکتری‌ها با رابطه جنسی به همسر هم منتقل می‌شود و اگر همسر درمان نشود می‌تواند در پروستات او باقی بماند و بعد دوباره با رابطه زناشویی به خانم منتقل شود. خیلی از خانم‌ها پس از مراجعه به پزشک و دریافت دارو درمان می‌شوند اما بعد از اولین نزدیکی دوباره این عفونت به آنها منتقل می‌شود و دوباره علائم بیماری در آنها ایجاد می‌شود. در مورد عفونت زردرنگ و بودار باید زن و شوهر هر دو تحت درمان کافی و منلسب قرار بگیرند.

چرا با مصرف داروهای ضدبارداری احتمال عفونت قارچی بالا می‌رود؟

داروهای ضدبارداری هم متاسفانه در عده محدودی باعث افزایش رشد قارچ می‌شود زیرا کسانی که داروهای ضدبارداری استفاده می‌کنند معمولا قبلا از کاندوم استفاده می‌کردند و با کنار گذاشتن آن اگر عفونتی در همسرشان باشد به آنها منتقل می‌شود و احتمال ایجاد قارچ افزایش پیدا می‌کند اما این داروها خود به تنهایی عامل افزایش رشد قارچ نیست. استرس نیز از آنجایی که روی سیستم ایمنی اثر می‌گذارد باعث افزایش کل عفونت‌ها در تمام بدن می‌شود، یعنی سیستم ایمنی که ضعیف شود فرد بیشتر دچار سینوزیت، سرماخوردگی، آنفلوآنزا و... می‌شود و مجبور می‌شود آنتی‌بیوتیک مصرف کند بنابراین احتمال ایجاد قارچ هم بیشتر می‌شود. اما اینطور نیست که بگوییم هر فردی که استرس دارد حتما عفونت واژینال می‌گیرد.

خانم‌های یائسه هم ممکن است مبتلا شوند!

از آنجایی که ترشحات فیزیولوژیک در خانم‌های یائسه کمتر است و محیط واژن خشک است، معمولا عفونت‌های شدید در این افراد کمتر اتفاق می‌افتد اما گاهی اوقات و به صورت نادر شاهد عفونت‌های خیلی شدید در خانم‌های یائسه هم هستیم بنابراین نمی‌توان گفت که اصلا عفونت نمی‌گیرند بلکه فقط کمتر دچار آن می‌شوند اما در هر حال آنها هم باید به پزشک مراجعه کنند. کسانی که ازدواج نکرده‌اند چون رابطه زناشویی ندارند به جز قارچ عفونت دیگری نمی‌گیرند.

ترشحات زمان بارداری به سختی درمان می‌شود

نوع ترشحات در زمان بارداری تفاوتی با سایر مواقع ندارد فقط اینکه در بارداری اتفاق بدی که می‌افتد این است که سیستم ایمنی ضعیف می‌شود. بیمارانی هستند که در تمام مدت بارداری‌شان ترشحات زرد رنگ دارند که پزشک برای درمان آنها انواع آنتی‌بیوتیک‌ها را تجویز می‌کند اما یا خوب نمی‌شوند یا اگر هم خوب شوند باز بعد از مدتی ترشحات‌شان بازمی‌گردد اما به محض اینکه زایمان می‌کنند و بعد از یك تا 3 ماه که ویزیت می‌شوند می‌گویند ما اصلا دیگر اثری از آن ترشحات نمی‌بینیم. دلیلش این است که بعد از زایمان سیستم ایمنی بدن دوباره به حالت عادی برمی‌گردد. اما در کل درمان‌هایی را که در دوره بارداری می‌توانیم برای خانم باردار انجام دهیم متفاوت است. در 3 ماهه اول خیلی از داروهای خوراکی و آنتی‌بیوتیک‌ها را ترجیح می‌دهیم برای بیمار تجویز نكنیم و از طریق درمان موضعی درمان صورت گیرد. همین باعث می‌شود كمی تاخیر در درمان پیش بیاید و نتوانیم این ترشحات زردرنگ را تا موقع زایمان کامل برطرف کنیم اما 90 درصد این ترشحات بعد از زایمان خود به خود برطرف می‌شوند.

آیدا بازدید : 333 چهارشنبه 02 مهر 1393 نظرات (0)


زنان زیادی در جهان در هر سن و سال و نژادی از سردمزاجی رنج می‌برند؛ درمانگران شیوه‌های طبیعی برای درمان سردمزاجی پیش از هر چیز تغییر و اصلاح شیوه زندگی را پیشنهاد می‌كنند در نهایت دست به دامن انواع گیاهان دارویی یا داروهای با منشا گیاهی می‌شوند.

زنان زیادی در جهان در هر سن و سال و نژادی از سردمزاجی رنج می‌برند؛ اختلالی كه بروز آن در بدن به دلایل مختلف از قبیل اختلال‌های هورمونی، ابتلا به بیماری، استرس، اضطراب و مشكلات زندگی  بروز می‌كند و معمولا درمان‌هایی كه از سوی پزشكان، روان‌شناسان و درمانگران برای آن توصیه می‌شود درمان‌های غیردارویی و غیرشیمیایی است. درمانگران شیوه‌های طبیعی درمان در كشورهای مختلف برای درمان سردمزاجی پیش از هر چیز تغییر و اصلاح شیوه زندگی و سبك زندگی را پیشنهاد می‌كنند و بعد از آن به سراغ شیوه‌های طبیعی مهار استرس و اضطراب و كنترل تنش‌های ناشی از زندگی می‌روند و برای تقویت توان جنسی و درمان ناتوانی جنسی مراجعان‌شان در نهایت دست به دامن انواع گیاهان دارویی یا داروهای با منشا گیاهی می‌شوند.

در هفته 5 گرم سنجد بخورید!

یكی از گیاهان دارویی كه می‌تواند به پیشگیری و درمان یكی از رایج‌ترین اختلالات زندگی زناشویی غلبه كند، سنجد است. در منابع مختلفی از طب سنتی به این نكته اشاره شده كه مصرف دمنوش تهیه شده از سنجد یا جوشانده سنجد در درمان برخی از اختلال‌های جنسی به ویژه در زنان موثر است. اثرگذاری سنجد بر درمان اختلال جنسی زنان و حتی اضطرابی كه آنها ممكن است حین رابطه زناشویی تجربه كنند تا حدی است كه تحقیقات زیادی در این باره انجام شده و تاثیر  گل گیاه سنجد و میوه آن و میزان اثرگذاری سنجد را بررسی كرده‌اند و كپسول‌هایی به صورت صنعتی در داروخانه‌های برخی از كشورهای اروپایی به مردم عرضه می‌شود. از طرفی فراموش نكنید كه از نگاه درمانگران مكتب آیورودا بوییدن اسانس به دست آمده از گل سنجد نیز می‌تواند به بهبود و درمان ناتوانایی جنسی كمك كند البته این درمانگران بوییدن اسانس گل سنجد را اصلا به مردان توصیه نمی‌كنند چرا كه موجب كاهش توانایی جسمی آنها می‌شود. از سوی دیگر نوشیدن یك تا 2 فنجان دمنوشی كه از جوشانده برگ یا میوه سنجد تهیه شده باشد  برای درمان این اختلال بی‌اثر نیست اما اگر می‌خواهید نتیجه درمانی موفقی از این تجربه بگیرید حتما با یك متخصص طب سنتی مشورت كنید.

كاهش اضطراب با ریوند چینی!

زن‌های جوان زیادی وجود دارند كه بعد از ازدواج به دلیل تجربه  درد حین زناشویی به مرور دچار ترس‌ها و استرس‌هایی می‌شوند كه این حالت‌های روحی- روانی مشكلاتی را برای آنها فراهم می‌كند و روابط زناشویی زن و شوهر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. مشكلاتی كه ممكن است در صورت عدم درمان در كوتاه مدت موجب بروز مشكلات و اختلاف‌هایی میان زن و شوهر شود. گیاه و ریشه ریوند چینی  و نوشیدن دمنوش تهیه شده از آن تاثیر زیادی در كاهش درد به ویژه دردهایی دارد كه ممكن است زنان در ناحیه لگن تجربه كنند. البته نباید فراموش كرد زنانی كه به تازگی فرزند آنها متولد شده و مراحل شیردهی به نوزاد را تجربه می‌كنند نباید از این گیاه یا مشتقات آن استفاده كنند.

این گیاهان را به رژیم‌تان اضافه كنید!

در برخی از متون طب سنتی اشاره شده كه گنجاندن برخی از گیاهان و سبزیجاتی كه جنبه درمانی دارند در رژیم غذایی می‌تواند تاثیر زیادی بر درمان ناتوانایی جنسی و ضعف‌های جسمانی در زوج‌ها به ویژه زنان داشته باشد. از این رو توصیه شده در بیشتر وعده‌های برنامه و رژیم غذایی هفتگی خود از چغندر، شاهی، فلفل سبز، پیاز، ترب، كشمش و تمشك استفاده كنید. نوشیدن شیره نارگیل و آب انگور نیز از جمله خوراكی‌هایی است كه می‌تواند به تقویت توانایی جسمی زنان كمك كند. عسل طبیعی و خالص را حتما به وعده صبحانه خود اضافه كنید و فراموش نكنید كه خوردن حب‌هایی كه از تركیب خرما، گردو و دارچین تهیه شده در این زمینه می‌تواند بسیار موثر باشد. برای تهیه این حب به 6خرما و 3 مغز گردو و كمی دارچین احتیاج دارید. هسته خرما را جدا كرده و مغز گردو و خرما را بكوبید تا نرم شود. دارچین را به آن اضافه كنید و حب‌هایی تهیه كنید و هر روز 4 تا 5 حب بخورید. این حب‌ها را روزانه تهیه و مصرف كنید.

سبك زندگی‌تان را عوض كنید !

در برخی از نسخه‌هایی كه در كتاب‌های بوعلی سینا موجود است از كاهش میل جنسی به عنوان یك بیماری نام برده شده كه رابطه نزدیكی با نوع رژیم غذایی هر فرد دارد. در حقیقت بوعلی سینا مصرف بیش از اندازه از غذا و خوراكی‌ها یا انتخاب مواد غذایی نامناسب را عاملی موثر در كاهش میل جنسی می‌داند. بوعلی‌سینا حتی سبك زندگی افراد ، چگونگی حمام كردن، زمان بیدار شدن و به خواب رفتن را در ابتلا به ناتوانی و كاهش میل جنسی بسیار موثر می‌داند، از این رو توصیه شده افرادی كه با كاهش میل جنسی رو به رو شده‌اند در برنامه غذایی خود از نخود، لوبیا، تخم خربزه، كنجد، پیاز، هویج، ماهی ازون برون، خاویار، عسل، زعفران، انگور شیرین، گوشت گوسفند، شلغم، كلم، حلیم گندم، كنگر، نعناع، شنبلیله و مارچوبه استفاده كنند و به فراخور خوراكی‌ای كه برای وعده غذای‌شان آماده می‌كنند از این گیاهان و سبزیجات دارویی به عنوان ماده اولیه یا چاشنی استفاده كنند.

گل‌سرخ درمانی كنید!

گل سرخ یكی دیگر از گیاهانی است كه مصرف خوراكی و موضعی آن به درمان ناتوانی یا كم‌توانی جنسی كمك می‌كند. در بسیاری از متون طب سنتی اشاره شده كه مصرف روزانه عصاره به دست آمده از گل سرخ می‌تواند تاثیر مثبتی بر توانایی جسمی و بهبود توانایی جسمی مردان و زنان داشته باشد. این عصاره امروزه به صورت صنعتی نیز تهیه می‌شود و آن را در داروخانه‌ها و عطاری‌ها به راحتی می‌توان تهیه كرد. استفاده موضعی از روغن گل سرخ نیز در ناحیه شكم می‌تواند تاثیرگذاری مناسب بر درمان ناتوانی جنسی و افزایش توانایی بدن در مردان و زنان داشته باشد. علاوه بر این مصرف گل سرخ به صورت خوراكی به بهبود عملكرد دستگاه گوارش و افزایش آرامش و كنترل تپش قلب نیز كمك می‌كند.

جنسینگ؛ گیاه باروری و زایش!

باوری در میان مردم مشرق زمین وجود دارد كه خوردن جنسینگ كه ریشه یك گیاه چندین ساله چینی است می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش قوای جنسی آنها داشته باشد و كم‌توانی جنسی و جسمی را در مردان و زنان درمان كند. به همین دلیل است كه در آشپزخانه تمامی خانواده‌های چینی ریشه گیاه جنسینگ پیدا می‌شود. در حقیقت چینی‌ها این گیاه را در برنامه‌غذایی اعضای خانواده می‌گذارند و به این ترتیب با كمك خواص معجزه‌آسای این گیاه ابتلا به ناتوانی و كم‌توانی جنسی و جسمی را در اعضای خانواده خود كنترل کرده و از ابتلا به آن پیشگیری می‌كنند.

به هر داروی گیاهی اعتماد نكنید!

امروزه به هر عطاری یا فروشگاه عرضه محصولات یا مكمل‌های با منشاء طبیعی و گیاهی بروید انواع و اقسام محصولاتی را می‌بینید كه برای درمان مشكلات و اختلال‌های جنسی و زناشویی وجود دارد و فروشندگان مصرف آنها را برای درمان و برطرف كردن این مشكلات موثر می‌دانند اما نكته مهم آن است كه بخش زیادی از این قرص‌ها یا كپسول‌ها هنوز به تایید مراكز علمی معتبر جهانی نرسیده است، اگر چه اثرگذاری آنها در تحقیقات و پژوهش‌های مختلف مثبت ارزیابی شده است بنابراین باید در انتخاب مكمل‌ها و داروهای گیاهی در هر زمینه‌ای به ویژه برای درمان اختلال‌ها و بیماری‌های جنسی دقت كرد و صرفا دارو یا گیاهی را به این واسطه كه طبیعی است و عوارضی به همراه ندارد سرخود و بدون دستور متخصص طب سنتی مصرف نكرد. حتی گیاهان و داروهایی كه ما به شما توصیه می‌كنیم باید با مشاوره متخصص طب سنتی برای‌تان تجویز شود چرا كه طبع افراد با هم متفاوت است و ممكن است یك گیاه اثر درمانی متفاوتی روی 2 شخص مختلف داشته باشد.

آیدا بازدید : 322 یکشنبه 23 شهریور 1393 نظرات (0)


یکی دوبار عقب یا جلو افتادن عادت ماهیانه یا ابتلا به عفونت های قارچی، بیشتر اوقات مساله مهمی نیست و خیلی وقت ها گذشت زمان یا درمانی ساده مشکل را حل خواهد کرد اما برخی نشانه های زنانه پیچیده ترند، مانند خونریزی مهبلی که همیشه بعد از برقراری رابطه زناشویی رخ می دهد یا توده یا زخم غیرمعمول در دستگاه تناسلی...


این ۶ نشانه را جدی بگیرید

 اگرچه بیشتر علایمی که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد، نشانه ای از یک بیماری جدی نیستند اما برخی از همین علایم ممکن است نیازمند درمان و پیگیری مداوم باشند. وحشت نکنید، اما شناختن این علایم به شما کمک می کند بدانید در چه مواردی باید به پزشک مراجعه کنید:

 

 ۱. درد لگنی

 درد هنگام تخمک گذاری پس از تخمک گذاری برطرف می شود اما اگر درد لگن ادامه پیدا کرده و با درمان های ساده خانگی تسکین نمی یابد، باید به پزشک مراجعه کنید.

خیلی وقت ها بررسی علایمی مانند درد لگنی، لکه بینی، خارش یا سایر علایم تناسلی، نشان می دهد مشکلی جدی در کار نیست اما گاهی نیز همین علایم ساده می توانند نشانه ای از یک بیماری محتاج پیگیری و درمان باشند. این مطلب نگاهی می اندازد به شکایات شایع جنسی در خانم ها.

 فرآیندی طبیعی مانند تخمک گذاری هم ممکن است باعث درد شود. برخی زنان در میانه چرخه ماهانه شان هنگام تخمک گذاری دردی حاد یا مبهم در یک طرف بخش پایینی شکم احساس می کنند. این درد ممکن است هر ماه در یک طرف شکم احساس شود. بنابراین اگر در میانه چرخه ماهانه درد لگنی ای دارید که ۳ ۲ روزی طول می کشد و خود به خود برطرف می شود، به احتمال زیاد دچار درد هنگام تخمک گذاری هستید. ترشح غیرطبیعی مهبلی نیز ممکن است نشانه ای از یک بیماری آمیزشی باشد اما در بیشتر موارد ناشی از عفونتی است که به سادگی درمان خواهدشد.


 پزشک در خانمی که دچار درد لگنی مزمن است، امکان وجود تومورهای خوش خیم رحمی یا فیبروییدها و آندومتریوز (وجود بافت نابجای رحمی در مکان های دیگر لگن) را بررسی خواهد کرد.


 همچنین بیمار از نظر ابتلا به «بیماری التهابی لگن» نیز بررسی خواهد شد که معمولا با نشانه های سه گانه درد لگنی، ترشح مهبلی و تب بروز می کند.


 گاهی درد شدید لگنی یا شکمی به سرعت رخ می دهد و این نشانه ای است که باید به پزشک مراجعه کرد. پارگی یا خونریزی کیست تخمدانی می تواند چنین دردی ایجاد کند.


 اگر درد شدید لگنی ناگهانی باشد، ممکن است پیچ خوردگی تخمدان رخ داده باشد که باعث قطع رسیدن خون به تخمدان می شود. برخی خانم های مبتلا به این عارضه دچار حالت تهوع یا استفراغ می شوند. به علاوه، درد شکم و خونریزی مهبلی ممکن است نشانه ای از «بارداری نابه جا» باشد یعنی تخمک بارورشده، بیرون از رحم کاشته شده است.


 خوشبختانه بیشتر ناراحتی های لگنی به سرطان تخمدان مربوط نیستند، اما زنان باید بدانند که این سرطان ممکن است با نشانه های گوناگون بروز کند. اگر چند هفته ای است که آروغ می زنید، احساس فشار در لگن دارید، دچار تکرر ادرار شده اید و هر روز این علایم تکرار می شوند، باید از لحاظ ابتلا به سرطان تخمدان بررسی شوید.

 

 ۲. خونریزی نامنظم

هنگام مصرف قرص های ضدبارداری، ممکن است لکه بینی رخ دهد که جدی نیست؛ با این حال می توانید در مورد قرصی که مصرف می کنید، با پزشک مشورت کنید. اما اگر هیچ قرص ضدبارداری ای مصرف نمی کنید و خونریزی نامنظمی دارید که بیش از یکی دو ماه طول کشیده است، حتما باید برای معاینه به پزشک مراجعه کنید هرچند ممکن است در بیشتر موارد مساله مهمی نباشد.


 خونریزی نامنظم ممکن است به اشکال گوناگون رخ دهد؛ عادت ماهیانه که طولانی تر از حد معمول شده است، خونریزی در میانه چرخه ماهیانه، ۲ بار خونریزی در یک ماه، خونریزی پس از برقراری رابطه زناشویی و سایر الگوهای غیرمعمول دیگر.


 خونریزی غیرطبیعی ممکن است علل متعددی داشته باشد که وخیم نیستند، از جمله رسیدن به دوره پیش از یائسگی، فیبروییدها یا پولیپ های رحمی. مشکلات تیرویید هم ممکن است بر چرخه قاعدگی تاثیر بگذارند.


 در مادران شیرده و زنان در دوران یائسگی، خشکی مهبل همراه مالش ممکن است باعث لکه بینی پس از رابطه زناشویی شود.


 خونریزی پس از هر بار رابطه زناشویی هم ممکن است نشانه این باشد که گردن یا دهانه رحم راحت تحریک می شود. در بیشتر موارد علت این تحریک ، عفونت دهانه رحم است چون اگر دهانه رحم سالم باشد، خونریزی رخ نمی دهد. عفونت های آمیزشی مانند سوزاک یا کلامیدیا نیز ممکن است باعث بروز ضایعه در گردن رحم شوند که به خونریزی پس از رابطه زناشویی می انجامد.


 اگر یائسه شده اید، باید به خصوص مراقب خونریزی مهبلی باشید چراکه این خونریزی ممکن است نشانه سرطان رحم باشد. در این صورت باید فورا به پزشک مراجعه کنید.


 امکان درمان سرطان رحم نسبت به سرطان تخمدان، بیشتر است. زیرا در مرحله ابتدایی، شناسایی می شود و نشانه های هشداردهنده ای مثل خونریزی در دوران یائسگی دارد.


 علاوه بر خونریزی در دوران یائسگی، هر خونریزی مهبلی پیش از بلوغ یا هنگام بارداری هم باید به وسیله پزشک بررسی شود.

 

 ۳. ترشح غیرطبیعی مهبلی

چه وقت می توان گفت ترشح مهبلی غیرطبیعی است؟ در پاسخ باید گفت هنگامی ترشح غیرطبیعی است که زن آن را غیرطبیعی بداند. نشانه های غیرطبیعی بودن ترشح، بوی تند، زیاد بودن نامعمول مقدار آن، خارش، سوزش یا تحریک شدن، رنگ نامعمول یا وجود خون در ترشح است.


 در بیشتر موارد، علل ساده ای باعث ترشح غیرطبیعی می شوند؛ هر نوع عفونتی می تواند ترشح ایجاد کند، از جمله عفونت های قارچی، عفونت باکتریایی مهبل و عفونت با تریکوموناس (یک عامل عفونی تک سلولی).


 از آنجا که بیماری های منتقل شونده از راه جنسی یا آمیزشی نیز می توانند ترشح غیرطبیعی ایجاد کنند، باید از نظر ابتلا به این بیماری ها هم به وسیله پزشک، بررسی شوید.


 همچنین اگر دچار ترشح آبکی مداوم شده اید، حتما به پزشک اطلاع دهید زیرا این وضعیت ممکن است نشانه سرطان لوله رحم باشد که البته بیماری نادری است.

 

 ۴. خارش

 خانم ها ممکن است بدون ترشح دچار خارش شوند. این عارضه بیشتر هنگامی رخ می دهد که از صابون های معطر یا فرآورده های مراقبت شخصی به خصوص ژل های لغزنده کننده معطر استفاده شود.


 همه لوسیون ها و مایعات معطر ممکن است مقصر باشند. این مواد به خصوص در افرادی که پوست حساس دارند، می توانند باعث خارش و تحریک زیادی شوند. گرچه خارش تناسلی معمولا مشکلی وخیم نیست، اما اگر آزاردهنده است، موضوع را با پزشک در میان بگذارید. ممکن است راه حل ساده ای برای آن وجود داشته باشد.


 یک عارضه پوستی به نام «لیکن اسکلروز» هم وجود دارد که باعث خارش و بروز دانه های کوچک سفیدرنگ روی اندام تناسلی خارجی می شود. این دانه ها بزرگ تر می شوند و به صورت لکه هایی پوستی درمی آیند که نازک و چروکیده می شوند. «لیکن اسکلروز» که بیشتر زنان مسن تر را مبتلا می کند، بیماری چندان شایعی نیست. این بیماری به درمان پزشکی نیاز دارد و اگر درمان نشده بماند، لکه های پوستی جوشگاه ایجاد می کند و به مشکلاتی در ادرار و برقراری رابطه زناشویی می انجامد. همچنین احتمال اندکی وجود دارد که در محل این لکه ها سرطان پوست رخ دهد.


 به جز لیکن اسکلروز، هر ضایعه پوستی خارش داری روی اندام تناسلی خارجی یا مهبل ممکن است به نمونه برداری نیاز داشته باشد تا احتمال وجود سرطان رد شود.

 

 ۵. خشکی مهبلی


 خشکی مهبلی در خانم های شیرده و در دوره یائسگی، ممکن است به لکه بینی پس از رابطه زناشویی بینجامد. هنگامی که تخمک گذاری خانم های شیرده دوباره شروع می شود، خشکی برطرف خواهدشد. البته تحلیل رفتگی مهبل مساله مهمی به خصوص در دوران یائسگی است. از آنجا که زنان سالمند هورمون استروژن کمتری دارند، بافت های مهبلی شان نازک می شود یا به اصطلاح تحلیل می رود و خشک و تحریک پذیر می شود. در این موارد پزشک با تجویز داروهایی می تواند این عارضه را درمان کند.


 خشکی مهبلی نه تنها باعث بروز درد هنگام برقراری رابطه زناشویی می شود، بلکه نازک شدن پوشش مهبل باعث مستعد عفونت شدن، خواهد شد. نباید از درمیان گذاشتن این مشکل با پزشک احساس خجالت کنید. تجویز کرم ها یا شیاف های استروژن دار که به صورت موضعی استفاده می شوند، باعث تسکین شما خواهد شد.

 ۶. زخم ها یا توده ها


 برخی خانم ها دچار کیست های سباسه یا آویزه های پوستی در ناحیه کشاله ران می شوند یا خانم های باردار ممکن است وریدهای واریسی در این ناحیه پیدا کنند که هنگام ایستادن، مانند توده ای در ناحیه تناسلی خارجی احساس می شود. اما برخی توده ها و زخم ها ممکن است نشانه مشکلی جدی باشند و برای احتیاط پزشک باید آنها را معاینه کند.


 زخم های ناحیه تناسلی ممکن است نشانه تبخال تناسلی یا سرطان باشند. علایم سرطان اندام تناسلی خارجی به صورت توده های نامعمول، برآمدگی های زگیل مانند یا زخم های مسطح قرمزرنگ بروز می کند که بهبود نمی یابند. گاهی این زخم های مسطح فلسی شکل می شوند یا تغییررنگ می دهند. همچنین ملانوم، یک نوع سرطان پوست، ممکن است در اندام تناسلی خارجی رخ دهد. علایم این بیماری به صورت خال های آبی مایل به سیاه یا قهوه ای برآمده در ناحیه تناسلی از جمله در دهانه مهبل است. بیماران بیشتر از دچار شدن به ملانوم در این ناحیه غافلگیر می شوند زیرا به اشتباه تصور می کنند اگر ناحیه ای از پوست در معرض آفتاب نباشد، ملانوم هم در آن ایجاد نمی شود.

آیدا بازدید : 162 پنجشنبه 20 شهریور 1393 نظرات (0)


فعالیت جنسی یک نیاز برای افراد و راهی جهت رهایی از استرس‌های روانی و کاهش احساس تنهایی است اما بیماران قلبی، اغلب این فعالیت را برای سلامتی خود تهدیدکننده می‌دانند و از شرکت در این فعالیت پرهیز می‌کنند.


 در مورد داروها نیز می‌توان با متخصص قلب مربوطه مشورت کرد تا داروهایی تجویز شود که حتی‌الامکان، عارضه ثانوی جنسی کمتری داشته باشند.

یکی از مشکلات بحث ‌برانگیز در میان بسیاری از افراد جامعه و نیز پزشکان، فعالیت جنسی در مبتلایان به بیماری‌های قلبی‌عروقی است. زمان شروع و از سرگیری فعالیت جنسی در کسانی که به حمله حاد قلبی دچار شده‌‌اند، از ابهامات اساسی در اذهان پزشکان و بیماران آنهاست. از طرف دیگر ارتباط ناتوانی جنسی با انواع بیماری‌های قلبی قابل طرح و بررسی است. مطلبی که در ادامه می‌خوانید در همین زمینه است.

 شایع‌ترین مشکل در این زمینه، مختص مردانی است که تحت درمان جراحی بای‌پس عروقی قلبی، تعویض دریچه و باز کردن عروق کرونر با بالون قرار گرفته و یا دچار حمله حاد انفارکتوس قلب (MI) شده‌اند. بیشتر این بیماران نگران فعالیت جنسی و یا تمایل جنسی یا ناتوانی جنسی هستند. ترس و نگرانی از ناتوانی جنسی و ترس از بروز یک حمله حاد سکته قلبی (MI) متعاقب فعالیت جنسی باعث ایجاد اضطراب در بیماران می‌گردد و این امر موجب خودداری آنها از فعالیت جنسی می‌شود که می‌تواند عمیقا کیفیت زندگی را متأثر نماید.

 به طور کلی بیماران قلبی‌عروقی از نظر ارایه یک راهکار علمی برای شروع فعالیت جنسی به سه دسته با ریسک پایین، متوسط و بالا تقسیم می‌شوند. خوشبختانه بیشتر بیماران جزو گروه اول بوده و با ایمنی بالا می‌توانند به شروع فعالیت جنسی ترغیب شوند و یا درمان‌های دارویی لازم را برای ناتوانی جنسی دریافت نمایند.

 

 در هر سه دسته این بیماران احتمال بروز عوارض خطرناک در حین فعالیت جنسی پایین‌تر از میزانی است که بیماران یا سایر پزشکان تصور می‌کنند. در برخی بررسی‌ها فقط در 19 درصد از بیماران مبتلا به سکته قلبی، فعالیت جنسی به عنوان عامل برای شروع سکته قلبی موثر بوده است. در ضمن، بررسی‌ها نشان داده است که ارائه مشاوره‌های لازم در مورد فعالیت جنسی به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای در بهبود عملکرد جنسی بیماران تاثیر گذاشته و دریافت اطلاعات کافی در خصوص شروع دوباره فعالیت جنسی از نگرانی‌های بیماران در دوره پس از سکته قلبی کاسته است.

 

 فعالیت جنسی یک نیاز برای افراد و راهی جهت رهایی از استرس‌های روانی و کاهش احساس تنهایی است اما بیماران قلبی، اغلب این فعالیت را برای سلامتی خود تهدیدکننده می‌دانند و از شرکت در این فعالیت پرهیز می‌کنند. به دلیل اهمیت ارتباط جنسی به عنوان یک عامل ایجاد و حفظ ارتباط صمیمانه در زندگی زناشویی، بیماران می‌توانند تحت مشاوره با یک متخصص قلب و دریافت آموزش‌ها و تکنیک‌های لازم مثل نزدیکی بعد از یک دوره استراحت (هنگام صبح یا یک و نیم ساعت پس از صرف غذا)، استفاده از داروی نیتروگلیسیرین به عنوان پیشگیری و یا وضعیتی که هر دو طرف در حالت راحت باشند، به فعالیت جنسی خود ادامه دهند. علایمی که در صورت بروز آنها در طی یا پس از نزدیکی، نیاز به اطلاع دادن به پزشک دارد عبارت‌اند از: تنگی‌نفس یا افزایش ضربان قلب برای 15 دقیقه پس از رابطه، خستگی بیش از حد، درد قفسه سینه و بی‌خوابی پس از نزدیکی.

  

آیدا بازدید : 145 یکشنبه 16 شهریور 1393 نظرات (0)


باید بدانیم ناتوانی در هر موضوعی می‌تواند به عقده حقارت، کاهش اعتماد به نفس و تضعیف عزت نفس منجر شود و هر چه زودتر جلوی آن را بگیریم، ضرر کمتری نصیب مان خواهد شد و در این زمینه هم باید اطلاع‌رسانی کرد و آموزش داد.

خجالت را کنار بگذارید!

چندی پیش مراجعی داشتم که هر از گاهی تماس می‌گرفت و می‌گفت: «خواهرم افسرده است و برای درمان مطب نمی‌آید چون خجالت می‌کشد، می‌شود شما چند راهکار بدهید؟» دو روز پیش آمد مرکز مشاوره و گفت: «من همانم که هر از گاهی برای خواهرم مشاوره می‌خواستم؛ من خودم مشکل دارم اما خجالت می‌کشیدم بگویم.» من هم در جواب گفتم: «تا به حال دچار آنفلوآنزا یا سرما خوردگی شده‌ای؟» گفت: «بله خیلی!»؛ گفتم: «آن موقع خجالت کشیدی بری دکتر؟» و در جواب گفت: «نه.» من هم گفتم: «این هم یک نوع بیماری است و خجالت‌نداره!»

۳ میلیون زوج ایرانی ناتوانی جنسی دارند؟!

ناتوانی جنسی هم در آقایان وجود دارد و هم در خانم‌ها، اما در زن و مرد به شکل‌های متفاوتی خود را نشان می‌دهد. گفته می‌شود که شایع‌ترین مشکل درمان نشده در جوامع مختلف ناتوانی جنسی است و تنها یک درصد از افراد مبتلا به ناتوانی جنسی تحت درمان قرار می‌گیرند. شایع‌ترین علل عدم درمان ناتوانی جنسی نیز نداشتن اطلاعات کافی در مورد روش‌های درمانی مطمئن و بدون خطر است. تخمین زده می‌شود  بیش از ۱۰ درصد از افراد جامعه (حدود ۳ میلیون زوج در ایران) دچار مشکل ناتوانی جنسی باشند؛ پس شما تنها نیستید.

امروزه درمان راحت‌تر است

در دهه ۵۰ میلادی نظریه‌ای بیان شد که می‌‌گفت بیش از ۹۰ درصد از اختلالات مربوط به نعوظ، جنبه روانی دارد و باید بر مسائل روحی و روانی بیماران تمرکز کرد. اما امروزه پیشرفت دانش پزشکی و روش‌‌های مدرن اورولوژی نشان می‌‌دهد بیش از ۵۰ درصد از ناتوانی‌های جنسی علل ارگانیک (اختلال در سیستم عصبی، بیوشیمیایی و عروقی) دارند. این نکته روشن می‌‌کند که این اختلال را می‌‌توان آسان‌تر درمان کرد. به هر حال، پزشکان بر این عقیده‌ هستند که بر هم خوردن تعادل سیستم عصبی سمپاتیک و پاراسمپاتیک، اساس بروز ناتوانی‌های جنسی ناشی از مسائل سایکولوژیک است. بسیاری از بیماران روانی همچون افراد مبتلا به افسردگی‌، بیماران دو قطبی البته در فاز افسردگی و… از جمله کسانی‌ هستند که بیشتر درگیر این اختلال می‌شوند.

انواع ناتوانی جنسی

ناتوانی جنسی یک مشکل مشترک است که بیمار و همسرش را تحت تاثیر قرار می‌دهد. درمان آن نیز نیازمند کمک زوجین در طول درمان است. دو نوع ناتوانی جنسی وجود دارد: اولیه و ثانویه. مردانی که ناتوانی جنسی‌شان از نوع اولیه است هیچگاه توانایی کافی برای انجام یک رابطه جنسی به طور مطلوب را نداشته‌اند. این نوع ناتوانی بسیار نادر است و معمولا دلایل عمیق روانشناسی مثل ترس از صمیمیت، احساس گناه و اضطراب برای آن مطرح است. در ناتوانی جنسی ثانویه بیمار توانایی فعال شدن عضو جنسی خود را بعد از مدتی از دست می‌دهد. این نوع ناتوانی متداول‌تر است و مردانی که به آن مبتلا هستند فقط توانایی انجام حدود ۲۵ درصد از فعالیت جنسی را دارند. ناتوانی ثانویه معمولا به طور تدریجی ایجاد می‌شود و درمانش هم نسبت به نوع اول ساده‌تر است.

چه کسانی در خطر ابتلا هستند؟

میلیون‌ها زوج در دنیا از مشکل ناتوانی جنسی رنج می‌برند. با افزایش سن از ۵۰ سال به ۷۰ سال شیوع این مشکل از حدود ۵ به ۱۵ درصد افزایش می‌یابد. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که ۶۰ درصد از مردان در دهه پنجم عمر خود قادر به فعالیت جنسی هستند اما با رسیدن به دهه هفتم زندگی این توانایی تنها در ۳۳ درصد آنها وجود دارد. ۶۰ درصد از مردانی که دچار سکته قبلی شده‌اند نیز از ناتوانی جنسی رنج می‌برند و ۵۰ درصد از افراد دیابتی این مشکل را دارند. لازم به ذکر است که ناتوانی جنسی حتی در ۵ درصد از افراد زیر ۴۰ سال با درجات مختلف وجود دارد.

اگر درمان نشود مزمن می‌شود!

ناتوانی جنسی اگر چه مشکل شایعی برای یک زوج محسوب می‌شود اما قابل درمان است. ناتوانی در بسیاری از مردان به صورت نعوظ ناقص یا اشکال دیگر آن دیده می‌شود اما می‌تواند به صورت دائمی و مزمن باقی بماند. به طور ساده عدم توانایی در ایجاد و حفظ نعوظ مناسب برای انجام مقاربت موفق را ناتوانی جنسی مردان می‌گویند. این ناتوانی نه تنها تاثیر بسیار زیادی روی کیفیت زندگی دارد بلکه مشکل مشترکی است که خود شخص و همسر او را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث اضطراب، افسردگی و کاهش رضایت‌شخصی از زندگی زناشویی و از بین رفتن اعتماد به نفس می‌شود که هر یک از این مشکلات به تنهایی باعث افزایش عوارض روحی و اجتماعی مربوط به این بیماری می‌شوند لذا درمان ناتوانی جنسی از اولویت‌خاصی برخوردار‌است.

بیماری‌هایی که باعث ناتوانی جنسی می‌شوند

به‌طور کلی در ۱۵ درصد از موارد علت ناتوانی جنسی بروز مشکلات روحی (معمولا در افراد جوان ) و در ۸۵ درصد از موارد به دلیل اختلال در عملکرد فیزیولوژیک شخص است که شایع‌ترین علل آن در ۴۰ درصد از موارد بیماری‌های عروقی (مانند تصلب شرایین)، ۳۰ درصد دیابت، ۱۰ درصد اختلالات عصبی (مانند قطع نخاع، پارکینسون، ام‌اس و …)، ۹ درصد جراحی‌های لگن و صدمات آن، ۸ درصد داروهای مختلف و مواد مخدر (مانند سیگار، داروهای ضد فشار خون و داروهای ضد افسردگی) و ۳ درصد اختلالات هورمونی هستند.

اولین قدم، پذیرش وجود ناتوانی

اولین قدم و چه بسا مشکل‌ترین مسئله در این بیماران پذیرش وجود مشکل است زیرا پس از آن می‌توان به آسانی روشی برای درمان آن یافت. برای اینکه نعوظ آلت تناسلی ایجاد شود، باید قسمت‌های مختلف بدن با یکدیگر هماهنگ شوند. یک مرد، تنها به این دلیل که می‌خواهد، نمی‌تواند به سادگی نعوظ پیدا کند. برای ایجاد نعوظ هماهنگی بین روان آدمی، مغز و دستگاه اعصاب مرکزی و محیطی، هورمون‌های خونی، عروق خونی اعم از شریان و ورید برای ورود جریان خون به داخل عضو و عدم خروج آن ضروری است. در صورت وجود اختلال در هر کدام از اعضا و دستگاه‌های دخیل در نعوظ، ناتوانی جنسی ایجاد می‌شود.

خود را آزمایش کنید

برای اینکه ببینید ناتوانی جنسی‌تان مربوط به عوامل جسمی است یا روانی می‌توانید از این آزمایش ساده استفاده کنید. مرد‌ها شب هنگام موقع خواب و در صبحگاه بارها دچار تحریکات جنسی می‌شوند. اگر شما نیز این تحریکات را داشته باشید و عضو تناسلی‌تان چند بار موقع خواب فعال شود، معلوم است که حالت طبیعی داشته و کلیه عصب ها، ماهیچه‌ها و رگ هایی که در این زمینه کاربرد دارند، درست کار می‌کنند. این نشان می‌دهد که دلیل ناتوانی جنسی جای دیگر است نه اشکالات جسمی. برای مشخص کردن این مسئله می‌توانید به سادگی با تر کردن عضو و چسباندن یک برچسب به خواب بروید. پس از بیدار شدن در روز اگر برچسب سرجایش نباشد به این معناست که در شب دچار تحریکات شده‌اید و کاملا سالم‌هستید.

آیدا بازدید : 532 چهارشنبه 29 مرداد 1393 نظرات (0)
واریکوسل (واریس ناحیه تناسلی در مردان)
بیماری واریکوسل چیست؟
واریکوسل یا واریسی شدن عروق بیضه شایعترین بیماری مردان پس از بلوغ می‌باشد و ۱۰درصد مردان بالغ به آن مبتلا می‌باشند. واریکوسل شایعترین عامل ناباروری مردان می‌باشد. سن شروع بیماری معمولاً در زمان بلوغ و یا بلافاصله پس از بلوغ می‌باشد ولی در سن کمتر یا سن بالا نیز ممکن است ایجاد گردد.

عامل ایجاد بیماری واریکوسل چیست؟
بیماری واریکوسل با واریسی شدن و گشادشدن عروق وریدی(سیاهرگهای) بیضه ظاهر می‌گردد که در دو گروه اولیه و ثانویه تقسیم‌بندی می‌گردد. در نوع اولیه، هیچ عامل ایجادکننده مشخصی وجود ندارد، گرچه تئوری اشکال در دریچه‌های لانه کبوتری وریدهای بیضه، طولانی بودن مسیر این وریدها و احتمال اثر فشاری سایر عروق و احشاء شکمی‌مطرح می‌باشد ولی هنوز علت مشخصی برای آن ثابت نشده است.

این نوع عامل عمده واریکوسل است و ۹۰درصد در سمت چپ می‌باشد. نوع ثانویه که بدنبال وجود عامل مشخص ایجادکننده انسداد در عروق داخل شکم ایجاد می گردد درصد کمی‌از واریکوسل‌ها را شامل میشود و علت ایجادکننده آن غالبا توده‌های شکمی، بخصوص تومورهای بدخیم می‌باشد که تشخیص آن مهم و حیاتی است.

علائم بیماری واریکوسل چیست ؟
بیمار ممکن است با شکایت بزرگی، یا عدم تقارن بیضه‌ها، یا درد بیضه، و یا پس از ازدواج، با ناباروری مراجعه کند. ولی شایعترین فرم آن، بدون علامت، و بطور اتفاقی، حین معاینه، متوجه آن می‌گردند. درمعاینه، بزرگی و تورم عروق بیضه، بخصوص در سمت چپ مشهود است و درحالت ایستاده، و یا افزایش فشار شکمی‌‌تشدید می‌یابد و در حالت خوابیده از بین می‌رود (درصورتیکه تورم عروق درحالت خوابیده از بین نرفت، بایستی به نوع ثانویه آن شک کرد.)
افتراق واریکوسل ازنظر شدت بیماری :
بیماری واریکوسل ازنظر شدت به ۳ درجه تقسیم‌بندی می‌گردد. در نوع درجه ۱ اتساع عروق فقط حین فشار شکمی‌ در لمس توسط پزشک قابل لمس، و تشخیص می‌باشد. در نوع درجه ۲ با فشار شکمی، اتساع عروق، قابل مشاهده می‌گردد. و در نوع درجه ۳ حتی بدون فشار شکمی، اتساع عروق، درحالت ایستاده قابل مشاهده می‌باشد. لازم به ذکر است نوع درجه ۳ آن ازنظر قانون خدمت سربازی در ایران معافیت دائم و انواع درجه ۱ و ۲ معافیت از رزم خواهد داشت.
چه بیمارانی احتیاج به درمان دارند ؟
همانگونه که گفته شد ۱۰درصد مردان پس از سن بلوغ درجاتی از واریکوسل دارند ولی همه آنها احتیاج به درمان ندارند. اگر واریکوسل برای فرد، عارضه‌ای ایجاد کند لازم است درمان انجام گردد. درغیراینصورت احتیاج به درمانی نیست.
عوارض واریکوسل چیست ؟
عوارض واریکوسل شامل ایجاد درد، آتروفی (کوچک شدن سایز و نرم شدن قوام بیضه) و ناباروری می‌باشد. درد ناشی از واریکوسل دردی با کیفت احساس سنگینی، که با فعالیت و ایستادن تشدید یافته و با استراحت بهبود می‌یابد.
آیا بیمار مبتلا به واریکوسل بدون عارضه احتیاج به پیگیری دارد ؟
بلی؛ همانگونه که گفته شد اگر واریکوسل عارضه ای ایجاد نکند احتیاج به درمان نیست. ولی لازم است بیمار بصورت ماهانه، خود را معاینه کند. و درصورت کوچک شدن سایز بیضه، و یا تغییر در قوام آن، لازم است توسط پزشک معاینه شود.
همچنین اگر بیمار مبتلا به واریکوسل ازدواج نکرده و یا خواستار داشتن فرزند دیگری در آینده می‌باشد، بایستی هر ۶ ماه با آزمایش اسپرم، ازنظر باروری بررسی گردد و درصورت شروع تقییرات و ضعیف شدن نطفه احتیاج به درمان دارد.
آیا درمان دارویی برای واریکوسل وجود دارد ؟
جواب: خیر.
درمان واریکوسل فقط اقدامات مداخله گرانه (غیردرمان خوراکی یا دریافت دارو ازطریق تزریق) می‌باشد. در ساده ترین روش تزریق مواد ایجادکننده انسداد عروق از طریق پوست بداخل وریدهای بیضه مبتلاست که این روش درصد موفقیت کمتر و عارضه درد مزمن و یا هیدروسل بیشتری می‌باشد.
جراحی واریکوسل یا به اصطلاح پزشکی واریکوسلکتومی‌اقدام به بستن وریدهای بیضه مبتلا می‌باشد که پس از انسداد این وریدها بتدریج بدلیل عدم حرکت خون، وریدهای مسدود شده کوچک شده و از بین می‌رود و واریکوسل برطرف می‌گردد. این اقدام از طریق برش کوچکی بر روی پوست شکم به طول ۴-۲ سانتیمتر قابل انجام است.
روشهای جدید جراحی واریکوسلکتومی‌چیست ؟
روشهای جدید واریکوسلکتومی‌یکی انسداد عروق از طریق کاتتریزاسیون وریدی و انسداد عروق مبتلا است. که هزینه آن بالاست و درصد موفقیت آن بالا نیست ولی بصورت سرپایی و با کمترین درد انجام می‌گردد.
روش لاپاروسکوپی(laparoscopic varicocelectomy) که امتیاز آن برش کوچکتر و بزرگنمایی حین جراحی، ولی بدلیل عدم دسترسی جراح به وریدهای فرعی، احتمال عود واریکوسل بیشتر است و همچنین سه برش بر روی پوست بجای یک برش انجام می‌گیرد.

روش میکروسرجری(microsurgical varicocelectomy) که به عقیده بسیاری بهترین روش جراحی واریکوسلکتومی‌می‌باشد. امتیازات آن بزرگنمایی حین جراحی و دسترسی به تمامی‌وریدهای فرعی می‌باشد ولی مدت زمان جراحی طولانی تر می‌گردد و ازنظر تکنیکی نیز مشکل می‌باشد.

آیدا بازدید : 124 چهارشنبه 29 مرداد 1393 نظرات (0)

پرسش و پاسخ های مهم درباره کاندوم!

کاندوم های مردانه در صورتی که درست استفاده شوند در پیشگیری از بارداری موثر هستند.

1) آیا استفاده از کاندوم ها در پیشگیری از بارداری موثرند؟
بله، کاندوم های مردانه در صورتی که درست استفاده شوند موثر هستند. ؛ وقتی در هر عمل جنسی به درستی و به صورت مداوم استفاده شوند فقط دو زن از هر صد زن که همسر آنها از کاندوم استفاده می کنند ممکن است در سال نخست استفاده حامله شوند، به هر حال تعداد زیادی از مردم در هر مقاربت از کاندوم استفاده نمی کنند یا به طرز صحیح استفاده نمی کنند.

2) به چه میزان کاندوم ها در حفاظت در مقابل عفونت ایدز(HIV) کمک کننده هستند؟
به طور میانگین ، کاندوم ها 80% الی 96% در صورتی که بطور صحیح استفاده شوند در پیشگیری از عفونت HIV موثرند. یعنی کاندوم ها می توانند 80% الی 95% از انتقال HIV جلوگیری کنند. برای مثال به طور میانگین، از میان ده هزار زن غیر عفونی که شریک جنسی مبتلا بهHIV داشتند ، اگر هر زوج فقط یک عمل جنسی واژینال داشته باشند و از کاندوم استفاده نکرده باشند ، حدود 10 زن احتمالا باHIV عفونی می شوند. اگر از کاندوم استفاده کرده باشند ، احتمالا 1 یا 2 زن با HIV عفونی می شوند.

احتمال اینکه شخصی که در معرض HIV قرار می گیرد ، عفونی شود می تواند خیلی زیاد باشد، این احتمال به مرحله ای از عفونت که شریک جنسی در آن قرار دارد بستگی دارد.( در مراحل ابتدایی و انتهایی فاز واگیری بیشتر است). از جمله :
1- شخص در معرض دیگر بیماری های منتقله از راه جنسی (STDS) بوده است یا خیر.
2- وضع ختنه مرد (در مردان ختنه نشده شاید شیوع عفونت با HIV بیشتر باشد).
3- حاملگی ( زنانی که حامله هستند ممکن است در معرض خطر بیشتری برای عفونت باشند).
3) آیا استفاده گاه به گاه از کاندوم جهت پیشگیری ازبیماری های منتقله جنسی پیشنهاد می شود؟
برای محافظت بهتر، کاندوم باید در هر عمل مقاربت استفاده شود. در بعضی از موارد می تواند هرچند وقت یک بار استفاده شود.

4) آیا استفاده از کاندوم ها ریسک انتقال بیماری های منتقله جنسی را در جریان مقاربت مقعدی کاهش می دهد؟
بله، بیماری های منتقله جنسی می توانند از شخصی به دیگری در جریان هر نزدیکی که آلت تناسلی به داخل هر قسمتی از بدن شخص دیگر فرو برده می شود منتقل شوند. بعضی اعمال جنسی ریسک بیشتری نسبت به بقیه دارند. برای مثال ، ریسک عفونی شدن با HIV در جریان مقاربت مقعدی محافظت نشده 5 بار بیشتر از مقاربت واژینال محافظت نشده است. وقتی از یک کاندوم لاتکس برای مقاربت مقعدی استفاده می شود یک مایع یا نرم کننده سلیکونی لازم است تا به نگهداری کاندوم از پارگی کمک کند.

5) آیا کاندوم های پلاستیکی (سنتیتیک) برای پیشگیری ازبیماری های منتقله جنسی از جمله HIV موثر هستند؟
بله ، به نظر می رسد که پیشگیری کاندوم های پلاستیکی همانند حفاظت ایجاد شده توسط کاندوم های لاتکس باشد. اما در مورد آنها بطور کامل مطالعه نشده است. اداره غذا و دارو ایالات متحده توصیه کرد که کاندوم هایی که از پلاستیک ساخته و استفاده می شوند برای جلوگیری از STDS ، از جمله HIV فقط در صورتی که شخص نمی تواند از کاندوم لاتکس استفاده کند مصرف شوند. کاندوم هایی که از پوست حیواناتی همچون پوست بره ساخته می شوند اثری بر جلوگیری ازبیماری های منتقله جنسی شامل HIV ندارند.

6) آیا لیز خوردن یا پارگی کاندوم حین مقاربت شایع است؟
خیر ، به طور میانگین در حدود 2% کاندوم ها در طول مقاربت ممکن است پاره شده و یا لیز بخورند. دلیل عمده آن عدم استفاده صحیح از کاندوم است. مهم است که به افراد روش صحیح بازکردن ، جاگذاری و خارج کردن کاندوم و همچنین اجتناب از کارهایی که خطر پاره شدن کاندوم را افزایش می دهد، را یاد بدهیم.

7) چه اقداماتی را زنان و مردان می توانند انجام دهند تا خطر حاملگی و ابتلا به بیماری های منتقله جنسی در طی تماس جنسی که کاندوم لیز خورده یا پاره شده، کاهش یابد؟
اگر کاندوم لیز خورده و درآمده و خراب شده باشد، دادن قرص های ضدبارداری اورژانسی می تواند خطر حاملگی را کاهش دهد و تا حدودی خطر ابتلا به بیماری های منتقله جنسی، بجز ایدز کاهش یابد. شست و شوی آلت تناسلی مردان کمک کننده نیست. دوش واژینال نیز خیلی در پیشگیری از حاملگی موثر نیست.

 

خطر ابتلا به HIV و بیماری های منتقله جنسی و بیماری های التهابی لگن افزایش می یابد. اگر فرد بصورت قطعی در معرض HIV قرار بگیرد درمان آن داروهای ضد ویروس است. درمان های موجود می تواند به کاهش انتقال HIV کمک کند. اگر در معرض سایر STDS های معین قرار بگیرد پیشگیری می تواند درمان فرضی برای STDS که مراجع مرد یا زن را عفونی کرده است، باشد.

آیدا بازدید : 144 سه شنبه 28 مرداد 1393 نظرات (0)

تنوع طلبی جنسی در زنان و مردان!

تنوع طلبی جنسی پدیده‌ای است که هرگاه عشق در روابط زناشویی کمرنگ شود ارضاء ناقص جنسی متولد می‌شود.

بتازگی کار‌شناسان به این نتیجه رسیده‌اند که مهم‌ترین عامل طلاق در جامعه کنونی ما دخالت خانواده‌ها در زندگی زوجهاست که منجر به متارکه می‌شود، اما جوانان مجرد و زوج‌ها نظر دیگری دارند:

آن‌ها معتقدند مشکلات اقتصادی عامل اصلی تاخیر در ازدواج یا اصل اساسی از هم پاشیدگی خانواده‌هاست. غافل از اینکه اختلافات خانوادگی و مشکلات اقتصادی در گذشته بد‌تر از این‌ها بوده است،

اما در آن زمان زندگی‌ها پابرجا تربود و قداست و استحکام بیشتری داشت، اما تنها چیزی که در گذشته نبود و در این دوران به چشم می‌خورد حضور ماهوار‌ها واینترنت است که به آهستگی و با ملایمت با دلبری‌های خلاقانه بر روی یکی از نیازهای حساس انسان‌ها سایه افکنده و منجر به ایجاد حس پرشوری به نام تنوع طلبی جنسی در هر دو جنس زن و مرد شده است.

اما این تنوع طلبی جنسی چیست و چه عللی دارد که بر آمار طلاق، خیانت، فحشا و مشکلات جنسی افزوده است؟


چشم چرانی، تماشای فیلم‌های محرک جنسی، دیدن تصاویر شهوت انگیز، مشاهده فیل مهای مبتذل، پوشش و آرایش‌ نامناسب و تحریک‌ کننده در جامعه، دیدن روابط جنسی وحشیانه، غیر بهداشتی و خلاف واقع که اجرای آن خارج از توانایی زوجین و به نوعی ناتوان کننده است و همچنین مشاهده سریال‌های خیانت آمیز برخی شبکه‌های خارجی که سبب کاهش و کمرنگی قبح و زشتی روابط نامشروع می‌شود، از مهم‌ترین عواملی است که بر تنوع طلبی جنسی زنان و مردان جامعه ما دامن زده و در پی آن انتظارات جنسی زوج‌ها را از یکدیگر بالا برده و رسیدن به لذت و ارضای طبیعی جنسی را با مشکل مواجه کرده است و در ‌‌نهایت خیانت و سپس طلاق از پیامدهای منفی آن است.

کبری ایمان‌نژاد، کار‌شناس ارشد روان‌شناسی ریشه اصلی تنوع طلبی جنسی بخصوص در مردان را نرسیدن به ارضای کامل جنسی عنوان می‌کند و می‌گوید: تنوع طلبی جنسی پدیده‌ای است که هرگاه عشق در روابط زناشویی کمرنگ شود ارضاء ناقص جنسی متولد می‌شود. به گفته او محرک‌هایی چون ماهواره و سایت‌های غیر مجاز از عوامل پر رنگی است که موجب بروز هیجانات کاذب شده و برخی افراد بویژه مردان نمی‌توانند به طور طبیعی با شریک زندگی خود به رضایتمندی جنسی برسند و همچون افراد گرسنه‌ای هستند که همه چیز را غذا می‌بینند و همواره در پی کشف فردی زیبا‌تر، جذاب‌تر و یا روشی جدید‌تر برای ارضای جنسی خویش هستند. به باور او زوجین اگر با یکدیگر رابطه‌ای طبیعی و رضایتمند برقرار کنند، هیچگاه خیانتی پیش نخواهد آمد و زوج یا زوجه همیشه به تک همسر خود قانع و وفادار است.

ایمان‌نژاد خاطر نشان می‌کند از آنجا که تنوع طلبی ذاتی است و درجه آن در افراد متفاوت است، چنانچه شخص تنوع طلب بتواند چندین بار با شریک زندگی خود ارضای کامل جنسی را تجربه کند میل به تنوع طلبی در او کمرنگ و به مرور زمان ریشه کن خواهد شد.

 غوغای تنوع طلبی در مردان

نتایج پژوهش‌ها نشان داده است مردان بیش از زنان تنوع طلب و به برقراری رابطه چنسی گرایش دارند و مهم‌ترین عامل در گرایش آنان هیجانات جنسی خاموش نشده است و موارد دیگر کمبودهای روانی، عدم توانایی در حل تعارضات زناشویی، ماجراجویی، کنجکاوی در رسیدن به نادیده‌ها و ناشناخته‌ها، میل به تجربه رابطه با افراد متعدد و انحرافات جنسی عنوان شده است.


ایمان‌نژاد در رابطه با اینکه برخی افراد پس از مدتی که از زندگی مشترکشان می‌گذرد با اینکه ازهمسرشان رضایت دارند، احساس می‌کنند برای زنده و باطراوت ماندن میل جنسی یا عواطفشان به روابط و جذابیت‌های جدید‌تر نیاز دارند، می‌افزاید: لذت از روابط جنسی در بسیاری از مردان از جمله لذات قوی است که اگربخوبی تامین نشود ممکن است فرد را به سمت تنوع طلبی سوق دهد.

او بیان می‌کند برخی مردان حاضر نیستند که تا آخر عمر نیاز جنسی خود را سرکوب کنند و اغلب از اعتراض کردن، بیان نیاز جنسی خویش و راه کارهای عملی درمان پرهیز می‌کنند و در نتیجه زمانی که زمینه مناسبی فراهم شود نیاز مخفی، سرکوب شده خود را با ایجاد رابطه نامشروع جبران می‌کنند.

به گزارش جام جم سرا، این روان‌شناس ادامه می‌دهد: متاسفانه تنوع طلبی برای مردان جامعه کنونی و دردر این زمانه که دسترسی به برنامه‌های محرک و پوشش‌های نامناسب وجود دارد، بیشتر از گذشته است.
او می‌گوید تعداد مردانی که با وجود داشتن همسر اول تن به ازدواج دوم می‌دهند یا با دختران و زنان مجرد و متاهل وارد رابطه می‌شوند کم نیستند و اغلب آن‌ها نداشتن رابطه جنسی لذت بخش و رضایتمند را دلیل قانع کننده‌ای برای این کارشان می‌دانند. این روان‌شناس اضافه می‌کند: حال اگر نارضایتی از طرف زن باشد معمولا به دلایل شرعی و قانونی، زن نمی‌تواند زوج دیگری برای خود انتخاب کند و در نتیجه فحشا یا پافشاری در گرفتن حق طلاق رخ خواهد داد که ذکر پیامدهای منفی آن در این نوشتار نمی‌گنجد.

 چرا زن‌ها تنوع طلب می‌شوند؟

ایمان‌نژاد با اشاره به اینکه در زمانه کنونی محرک‌ها بر تنوع طلبی زنان نیز افزوده است و در مواردی شاهد روابط بین زنان متاهل با پسران یا مردان متاهل هستیمT می‌گوید: تنوع طلبی در زنان برخلاف مردان ریشه در نارضایتی جنسی نداشته و اغلب نوعی کمبود یا خلا عاطفی است که موجب گرایش این جنس به برقراری روابط عاطفی و سپس رابطه جنسی نامشروع می‌شود. او می‌گوید معمولا زنان در این گونه روابط آسیب پذیر‌تر هستند چرا که ممکن است مرد ممکن است فقط از روی هوس با زنی رابطه برقرار کند اما قلب و احساسش درگیر آن زن نشود، به همین دلیل در صورت دوری آسیب کمتری می‌‌بیند و براحتی هم می‌تواند رابطه پنهانی را خاتمه بدهد، ولی این تنوع طلبی در زنان مخرب و خانمانسوز است، چرا که نگرش زن به مسائل جنسی بر اساس عواطف او شکل می‌گیرد و زنان براحتی مردان نمی‌توانند صورت مسئله را پاک کرده و ذهن را از درگیری عاطفی تخلیه کنند، بنابراین زنان در گروه جنس آسیب پذیر قرار خواهند گرفت.
ایمان‌نژاد می‌افزاید: تنها چیزی که می‌توان با اطمینان کامل بیان کرد این است که همه زنان تشنه تعریف و تمجید و محبت هستند و نداشتن یک رابطه گرم و صمیمانه با همسر می‌تواند عطش عاطفی را برانگیخته و موجب شکل گیری حس تنوع طلبی عاطفی در آنان شود.
این روان‌شناس تاکید می‌کند یکی از علل کمبود محبت در زن می‌تواند به دلیل اختلالات جنسی همسرش باشد که به مرور زمان برای برخی مردان به وجود می‌آید و سبب کمرنگ شدن محبت و صمیمیت مرد به همسرش می‌شود.

 تنوع طلبی جنسی قابل توجیه نیست

بدون شک داشتن حس تنوع‌ طلبی جنسی در زندگی مشترک به هیچ وجه توجیه پذیر نبوده و با توجه به اینکه هیچ مرد یا زنی نمی‌‌تواند ادعا کند که در زندگی خود حداقل به لحاظ ظاهری با فردی بهتر، زیبا‌تر یا جذاب ‌تر از شریک زندگی ‌اش مواجه نخواهد شد باید این حس را تحت کنترل در آورد.


ایمان‌نژاد می‌گوید شناخت صحیح و انتخاب درست افراد قبل از ازدواج یکی از ملاک‌هایی است که موجب می‌شود هیچگاه زوجین در زندگی مشترک خویش دچار اشتباه نشوند.

او بیان می‌کند باید افراد متوجه باشند که شیطنت‌ها، دوست بازی‌ها، برقراری روابط باز با جنس مخالف، استقبال از راهیابی به سایت‌های مستهجن اینترنتی و هیجان در تماشای برنامه‌های محرک ماهواره‌ای همه به نوعی نشان دهنده تنوع طلبی بالای فرد است که اتفاقا بعد از ازدواج بد‌تر هم می‌شود.

به گفته او بهترین راه حل این است که علت تنوع طلبی زوج یا زوجه توسط روان‌شناس خبره و کارآمد مشخص شود. شاید نوعی اختلال شخصیتی، ناتوانی یا نارضایتی جنسی، خلا عاطفی و غیره باشد که فرد را به زندگی بی‌وفا و درگیر روابط چندگانه می‌کند.

در پایان نکته‌ای که باید بر آن تاکید کرد این است که اختللات جنسی هم مانند بیماری‌های دیگر جسمی و روانی بشر باید درمان شود. شرم و خجالت بیش از حد در این باره آسیبهای جبران ناپذیری به زندگی زناشویی وارد می‌کند و باید مشاوره و درمان‌هایمشکلات جنسی را در زندگی زناشویی جدی‌تر گرفت.
آیدا بازدید : 134 دوشنبه 27 مرداد 1393 نظرات (0)

علل و راه حل روابط زناشوئی دردناک

دلایل مختلفی برای چنین تجربه دردناکی وجود دارد که به برخی از آنها و راه حل هایش اشاره می کنیم...

تنگی پرده بکارت یکی از مسایلی است که خانم ها را به سمت تجربه دردناک هنگام رابطه زناشویی می کشاند.
تاکید ما و توصیه به اینکه حتما همه خانم ها قبل از ازدواج و عقد برای مشاوره و معاینه به متخصص زنان مراجعه کنند تا تحت معاینه قرار گیرند، در اینجا باز هم نمود پیدا می کند. من توصیه می كنم كه همه دخترخانم ها این توصیه را جدی بگیرند.
در معاینه، نوع پرده بکارت فرد مشخص و برخی مشکلات احتمالی دستگاه تناسلی که می تواند مشکل ساز شود، شناخته و درمان می شوند. امکان دارد نوع پرده بکارت حلقوی باشد و پس از تماس جنسی هیچ خون ریزی ای از آن دیده نشود.
چه بسیار خانواده هایی که تنها به دلیل همین مورد، دچار کشمکش هایی می شوند و آرزو می کنند ای کاش توصیه های ما را جدی می گرفتند و قبل از عقد، گواهی سلامت تناسلی دریافت می کردند. گذشته از این مورد چه بسیارند خانم هایی که تا سال ها از مشکل واژینیسموس خود بی اطلاع می مانند و به دلیل شرم و حیا از بیان این مشکل به پزشک با این ناراحتی زندگی می کنند.

متاسفانه گاهی خانم هایی مراجعه می کنند که رابطه زناشویی شان سرد شده و هیچ لذتی از رابطه جنسی نبرده اند و گاهی تا مرز طلاق پیش رفته اند. پس می توان تاکید دوباره کرد که بسیاری از مشکلات را می توان با یک معاینه ساده حل کرد.


مشکل دوم، وستیبولیت یا همان التهاب و تورم در قسمت تناسلی است. این تورم به راحتی با معاینه تشخیص داده و درمان می شود.

مشکل سوم، آندومتریوز است. در این حالت نقاط متعددی داخل لگن هستند که هنگام قاعدگی دچار خون ریزی می شوند. دردهای لگنی، احتمال نازایی و امکان مقاربت های دردناک و درد شدید لگن هنگام تماس جنسی در این افراد دیده می شود.

مشکل چهارم، واژینیسموس است. در این مشکل، خانم ها به خاطر آنچه از تجربیات بد و غیرواقعی شنیده اند یا ترس هایی که دلایل مختلف دارند، هنگام تماس دست پزشک یا ماما با ناحیه تناسلی شان هنگام معاینه یا هنگام رابطه زناشویی، همه عضلات ورودی مدخل را منقبض می کنند و این اسپاسم شدید مانع برقراری رابطه می شود.
حتی ما پزشكان هم برای معاینه این افراد با مشکل مواجه می شویم. بالا بردن آگاهی این خانم ها و اطمینان دادن به اینکه خطری متوجه شان نیست به علاوه تجویز داروهای بی حس کننده و حتی تزریق بوتاکس (همان دارویی که برای رفع چین و چروک تزریق می شود) در قسمت پرینه می تواند به شل شدن عضلات آن ناحیه منجر شود و زوجین می توانند رابطه زناشویی لذت بخش و سالمی را تجربه کنن.
آیدا بازدید : 143 دوشنبه 27 مرداد 1393 نظرات (0)

اعتیاد به پورنوگرافی در زندگی زناشویی

در مواجهه با فردی که به کرات از ابزارهای پورن استفاده می‌کند چه کودک، چه نوجوان یا همسر، مهم است انگیزه فرد از این تمایل را بدانیم.

امروزه متاسفانه پورنوگرافی بسیاری از افراد جامعه به‌خصوص جوانان و حتی کودکان را در معرض خود قرار داده است. پورنوگرافی می‌تواند در قالبههای مختلفی ارائه شود از جمله فیلم،‌کتاب و... تفاوتی در آثار و روان‌شناختی ابزارهای مختلف پورنوگرافی وجود ندارد.
سرد شده و احساس می‌کنید فکرش جای دیگری است. کنجکاو می‌شوید و گمان می‌کنید که پای زن دیگری در میان است. جیبههایش را می‌گردید و مدام تلفن همراهش را چک می‌کنید اما خبری نیست. او به ادعای خودش، مرد سربه‌زیری است که تنها برای تماس با شما از پیامک استفاده می‌کند و برای بیرون رفتن از خانه، بهانه‌های عجیب و غریبی هم نمی‌آورد.

او تمام شب را در کنار شما و چند ساعت از روز را به انجام دادن کار‌های باقی‌مانده‌اش در خانه و در مقابل رایانه می‌گذراند اما کنجکاوی و پیگیری شما، خیلی زود دست او را رو می‌کند. همسر سر به زیر شما، پشت رایانه‌اش تصاویری را می‌بیند که نمی‌توانید باور کنید. احساس می‌کنید زندگی‌تان از دست رفته است و همسرتان به فردی تبدیل شده که دیگر نمی‌شناسیدش.

او به دیدن پورنو، عادت کرده است. اگر شما یا یکی از اطرافیانتان با چنین مشکلی دست و پنجه نرم می‌کنید، بهتر است قبل از هر قضاوتی با دلایل این اتفاق آشنا شوید و برخورد‌های درست و موثر در این شرایط را بشناسید.
نمی‌تواند به شما نزدیک شود؟
بسیاری از مشکلاتی که همسر شما امروز با آن دست و پنجه نرم می‌کند، از کودکی‌اش ناشی می‌شوند. گرایش به پورن هم از این قاعده مستثنا نیست. اگر همسرتان نمی‌تواند رابطه زناشویی را با رغبت انجام دهد یا با انجام آن دچار هراس، اضطراب یا احساس گناه می‌شود، باید کمی به عقب برگردید. ممکن است دیدن ناخواسته و ناآگاهانه تصاویر پورن در کودکی، چنین هراسی را در او ایجاد کرده باشد.

تا قبل از بلوغ، ممکن است کودک فقط به قصد کنجکاوی پورن ببیند اما چون بلوغ جنسی اتفاق نیفتاده است تحریک جنسی صورت نمی‌گیرد.

به دلیل اینکه کودک هنوز ارتباط جنسی و درک دقیقی از روابط جنسی ندارد ممکن است صحنه‌ها را نوعی خشونت تصور کند و این مسئله می‌تواند در آینده منجر به اضطراب، احساس گناه، اشتغال ذهنی ناشی از تصاویر دیده شده، انزجار جنسی و حتی درد ‌شود. اگر شما به ابتلای همسرتان به چنین مشکلی شک دارید، می‌توانید این احتمال را در نظر بگیرید اما یادتان نرود که همه آدم‌ها با چنین دلیلی به سمت این تصاویر نمی‌روند.


کنجکاوی کار دستش داده؟
همسرتان را در حال دیدن پورن مشاهده کرده‌اید و احساس می‌کنید زندگی‌تان از دست رفته است؟ قبل از آنکه همه‌چیز را تمام شده بدانید، باید مطمئن شوید که این ماجرا تا کجا پیش رفته است. گاهی فقط یک کنجکاوی یا تفریح ساده در بزرگسالان دلیل گرایش به دیدن پورن می‌شود و بعد از مدت کوتاهی هم دیدن آن متوقف می‌شود اما بعضی افراد ترجیح می‌دهند تنها از طریق دیدن فیلم لذت ارتباط زناشویی را تجربه کنند. این مسئله می‌تواند هم در مردان و هم در زنان چه متاهل و چه مجرد اتفاق بیفتد.

در افراد مجرد ادامه این وضع باعث می‌شود تا فرد از ازدواج پرهیز کند یا اگر ازدواج کرد رابطه جنسی با همسرش در زندگی مشترکش هیچ جایگاهی نخواهد داشت. شما قبل از آنکه از این ماجرا یک بحران بسازید، باید بدانید که همسرتان در چه مرحله‌ای قرار دارد و تا چه حد به این تصاویر وابسته شده است.

فکرش با شما نیست؟
اشتباهات نوجوانی همسر شما می‌تواند زندگی مشترک امروزتان را از هم بپاشد. در نوجوانی و بعد از بلوغ، دیدن صحنه‌های پورن می‌تواند تاثیرات منفی ماندگاری را بر روان فرد بگذارد. دیدن پورن در نوجوانی به این معنا نیست که نوجوان حتما گرایش جنسی ناسالم دارد.

گاهی اوقات فرد نوجوان هنوز به مسائل جنسی آگاهی ندارد و حجب و حیا مانع می‌شود تا از والدین یا افراد دیگر در این مورد سؤال کند و صرفا به قصد کنجکاوی پورن می‌بیند تا اطلاعات جنسی‌اش را بالا ببرد. اما تکرار دیدن صحنه‌های پورن برای ارضای این کنجکاوی، نه تنها منجر به افزایش اطلاعات جنسی نوجوان نمی‌شود بلکه صحنه‌های غلو شده ارتباط جنسی که در آن هیچ عاطفه و عشقی وجود ندارد و صرفا بر ارضای جنسی تاکید می‌شود، باعث مخدوش کردن ادراک یک رابطه سالم همراه با علاقه و عشق در آینده خواهد شد.

اگر همسر شما سابقه رابطه‌های شکست خورده‌ای را در کارنامه‌اش دارد و امروز هم نمی‌تواند تمام جسم و روانش را به شما بسپارد، ممکن است گرفتار تصویر نادرست یا آزار دهنده‌ای باشد که از نوجوانی با خود آورده است. اما قبل از زدن هر برچسبی به او، از این موضوع مطمئن شوید.


همسرتان معتادشده؟
در مورد همسرتان زود قضاوت نکنید و قبل از زدن هر برچسبی به او، نشانه‌ها را کنار هم بگذارید و بررسی کنید. اعتیاد به پورن مثل هر اعتیاد دیگری است و زمانی اتفاق می‌افتد که فرد ساعات زیادی از روز را صرف پرداختن به آن  می‌کند یا برای به دست آوردن ابزارش، دست به رفتارهای آسیب‌رسان مثل پرداختن پول زیاد، درگیر شدن در مسائل غیرقانونی و... می‌‌زند.

در مواجهه با فردی که به کرات از ابزارهای پورن استفاده می‌کند چه کودک، چه نوجوان یا همسر، مهم است انگیزه فرد از این  تمایل را بدانیم. مثلا در مواردی که فرد متاهل است آیا صرفا یک کنجکاوی او را به دیدن پورن می‌کشاند؟ آیا در روابط جنسی با همسرش دچار مشکل است، ‌آیا مشکلات روزمره زندگی و خانوادگی باعث کاهش روابط عاطفی او با همسرش شده؟

در هر حال یک گفت‌و‌گوی صریح و بی‌پرده بین همسران درگیر در این مسئله می‌تواند به شناسایی انگیزه‌ها و رفع مشکل کمک کند. در نهایت کمک گرفتن از یک متخصص در امور روابط جنسی یا سکس‌تراپیست می‌تواند راه‌حل باشد.
کار از کار گذشته است؟
ارتباط زناشویی شما سرد شده است و به تازگی فهمیده‌اید که همسرتان سراغ دیدن پورن می‌رود؟ شاید مشکل شما از آنچه تصور می‌کنید حادتر باشد. در افراد متاهل به مرور زمان تمایل به پورن باعث کاهش تمایل به رابطه جنسی با همسر شده و این مسئله می‌تواند منجر به کاهش رابطه عاطفی بین آنها و کاهش ظرفیت دوست داشتن همدیگر شود.

در بعضی اوقات هم فرد متاهل با دیدن روابط جنسی غلو شده در فیلم‌های پورن، توقعات جنسی‌اش از همسرش بالا رفته و جذابیت جنسی همسرش را کمتر از واقع برآورد می‌کند و دیگر نمی‌تواند از طریق همسرش ارضای جنسی شود. به همین دلیل این افراد به دیدن پورن و جایگزین کردن آن با ارتباط مشروع زناشویی‌شان روی می‌آورند و بی‌آنکه باخبر باشند، عشقی که سال‌ها برای ساختنش تلاش کرده‌اند را ویران می‌کنند. البته ممکن است سردی میان شما به دلایل دیگری ایجاد شده باشد، پس اول با مشاور صحبت کنید و مشکل اصلی را پیدا کنید. شاید خود شما هم در ایجاد این فاصله مقصر باشید.


همسرتان را درمان کنید
انگیزه‌های همسرتان را بشناسید. چرا او سراغ چنین رفتاری رفته است؟ آیا اختلافات شدید شما باعث این گرایش شده یا او کاملا ناآگاهانه وارد این جریان شده است؟
عواملی که رفتار او را تقویت‌کرده‌اند را بشناسید. آیا دوستی با افرادی با همین تمایلات و سپری کردن زمان زیادی در تنهایی و بیکاری او را به چنین دامی انداخته است؟
عوامل تخفیف‌دهنده این رفتار را بشناسید. بودن در جمع‌های خانوادگی، اشتغال به کار، تقویت رابطه میان شما به عنوان یک زوج و بسیاری از راه‌های دیگر می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.
انگیزه درونی او را برای ترک این رفتار افزایش دهید. بهبود روابط خانوادگی، پیشرفت در مسائل کاری و در نظر گرفتن پاداش برای ترک این رفتار، می‌تواند تمایل او را به کنار گذاشتن این عادت افزایش دهد.
او را با پیامد اعتیادش آشنا کنید. به او گوشزد کنید که در صورت ادامه این رفتار او را ترک خواهید کرد و زندگی‌اش از هم خواهد پاشید.
به ریسمان مذهب چنگ بزنید. در نهایت هیچ چیز به اندازه اعتقاد به ارزش‌های اخلاقی و مذهبی در جلوگیری از گرایش افراد به پورن موثر نباشد، بالا بردن ارزش‌های اخلاقی و گرایشات مذهبی در خانواده‌ها و جامعه قطعا مهم‌ترین عامل در پیشگیری یا توقف استفاده از ابزارهای پورن است.
آیدا بازدید : 170 دوشنبه 27 مرداد 1393 نظرات (0)

آزمونی برای سنجش میزان آگاهی شما از مسائل جنسی

این آزمون جهت افزایش سطح آگاهی شما می باشد. همچنین از این طریق میتوانید دانش خود را محک بزنید.

- کدامیک از موارد زیر در سردی و بی میلی جنسی تاثیر بیشتری دارد ؟
الف) غذاهای سرخ شده
ب) الکل
ج) سُس های خامه ای
د) چربی اشباع شده
----------------------------------------
2- اختلال عملکرد جنسی تا حد زیادی به کدامیک از موارد زیر بستگی دارد ؟
الف) مشکلات فیزیکی
ب) عاطفی
ج) روانشناسی

 

----------------------------------------
3- بهترین روش درمان اختلال نعوظ کدامیک از موارد زیر است ؟
الف) ترک سیگار
ب) فعالیت های بدنی
ج) مصرف ویاگرا
د) تمام موارد

----------------------------------------
4- بهترین راه برای زنده نگه داشتن روابط زناشوئی چیست ؟
الف) خرید یک هدیه کوچک به طور منظم
ب) پیشنهاد به همسر برای کمک کارهای خانگی و ..
ج) خوردن وعده های غذایی آرام به تنهایی با همسر خود حداقل دو بار در هفته
د) صبحت با او در مورد پیرامون مسائل، مشکلات و ..

----------------------------------------
5- مطمئن ترین راه برای افزایش فعالیت جنسی چیست ؟
الف) هشت ساعت خواب در شب
ب) ورزش بطور منظم
ج) حفظ کلسترول سالم و فشار خون

----------------------------------------
6- اگر میل جنسی شما بطور منظم از همسرتان بیشتر است، شما باید ...
الف) این واقعیت را قبول کنید که شریکتان نیاز به تحریک بیشتری دارد
ب) خودداری از به عمد تشدیدِ سطحِ میل خود
ج) احترام پیش شرط جنسی شریک زندگی خود در مورد عشق ورزی
د) تمامی موارد بالا

----------------------------------------
7- در ناحیه کلیتوریس چند عصب وجود دارد ؟
الف) 20
ب) 400
ج) 1000
د) 8000

----------------------------------------
8- شایع ترین بیماری مقاربتی کدام مورد زیر است ؟
الف) سلفیس
ب) کلامیدیا
ج ) سوزاک

----------------------------------------
9- کشش مهبل در طی رابطه جنسی چه اندازه می باشد؟
الف) 4 - 8 اینچ
ب) 2 - 4 اینچ
ج) 2 - 8 اینج

----------------------------------------
10- هنگامی که یک زن تحریک جنسی می شود، کدام یک از موارد زیر مسئول انتشار رطوبت می باشد؟
الف) غدد بارتولن [Bartholin’s gland]
ب) غده واژن [Vaginal gland]
ج) غده Skene [Skene’s gland]

----------------------------------------
11- بیماری منتقلۀ جنسی از کدام روش می‌تواند سرایت کند؟
الف) رابطه از طریق مهبل
ب) رابطه از طریق مقعد
ج) موارد الف و ب
د) هیچکدام

----------------------------------------
12- اکثر زنان بدون تحریک ناحیۀ کلیتوریس ( (Clitorisمی‌توانند به اوج لذت جنسی برسند.
الف) صحیح
ب) غلط

----------------------------------------
13- فعالیت جنسی می‌تواند خطر ابتلا به سکته مغزی و حملۀ قلبی در افراد مسن افزایش دهد.
الف) صحیح
ب) غلط

----------------------------------------
14- کدام جنسیت از طریق رابطه جنسی دهانی (Oral sex) زودتر به ارگاسم می‌رسد؟
الف) مرد
ب) زن

----------------------------------------
15- تحریک پذیری افراد مسن دیرتر صورت پذیر است.
الف) صحیح
ب) غلط

----------------------------------------
16- کدام داروها می‌تواند باعث اختلال در نعوظ گردد؟
الف) داروهای ضد افسردگی
ب) آنتی هیستامین ها
ج) دروهای ضد فشار خون
د) تمام موارد

----------------------------------------
17- شکایت جنسی در بین زنان پس از یائسگی کدام مورد زیر است؟
الف) درد
ب) میل جنسی کم
ج) خشکی واژن
د) اختلال در ارگاسم

----------------------------------------
18- مزیت رابطۀ جنسی [متعادل] کدام مورد زیر است؟
الف) کاهش استرس
ب) کاهش فشار خون
ج) تقویت سیستم ایمنی بدن
د) تمام موارد

پاسخ سوالات


پاسخ سوال اول : مصرف بیش از حد چربیهای اشباع شده نه تنها باعث افزایش کلسترول و رسوب آن در دیواره عروق قلب می شود،بلکه باعث رسوب کلسترول در مویرگهای متعدد پنیس (آلت)می شود و جریان خون در آلت را با مشکل روبرو می کند و در نتیجه فرد نمی تواند به محرکهای جنسی صادره از مغز به درستی پاسخ دهد.

پاسخ سوال دوم: پژوهش در سه تا پنج سال گذشته نشان داده که ناتوانی جنسی یا اختلال عملکرد جنسی تا حد زیادی یک مشکل جسمی است. اختلال عملکرد جنسی می تواند نشانه ای از شرایط نامطلوبی مثل، مشکلات قلبی و عروقی، اضطراب و یا مشکلات پروستات باشد.

پاسخ سوال سوم : ترک سیگار، فعالیت های بدنی و مصرف ویاگرا همۀ اینها میتوانند در درمان اختلال نعوظ شریک زندگی باشند.

پاسخ سوال چهارم : برنامه ریزی منظم روزانه با همسر خود یک راه بسیار خوبی برای زنده نگه داشتن روابط میان یکدیگر است. استراتژی دیگر برای زنده نگه داشتن این جرقه، شامل صحبت کردن با همسر خود و حل و فصل هر گونه درگیری اساسی می‌باشد.

پاسخ سوال پنجم : ورزش کردن بطور منظم، کلید و مطمئن ترین راه برای افزایش فعالیت جنسی می باشد. زیرا باعث میشود خون ِ اندام تناسلی افزایش یابد.

پاسخ سوال ششم : شما باید تمام موارد ذکر شده را رعایت کنید.


پاسخ سوال هفتم : شگفت آور است بدانید حدود 8000 عصب در ناحیه کلیتوریس موجود است. [به همین دلیل است اکثر زنان تحریک این نقطه را بسیار لذتبخش و دلنشین گزارش کرده اند.]

پاسخ سوال هشتم : یکی از شایع ترین بیماری های مقاربتی کلامیدیا است. چنانچه این بیماری درمان نشود، عفونت کلامیدیایی میتواند گسترش بیابد و تبدیل به اختلالاتی در باروری و سلامتی شود که عواقب کوتاه مدت و طولانی مدتی خواهد داشت.

پاسخ سوال نهم : این کشش طی مقاربت جنسی و یا موقعی که زن تحریک میشود، [مهبل متورم] حدود 4 تا 8 اینچ در طول و 2.5 اینچ در عرض

پاسخ سوال دهم : غدد بارتولن می باشد. این غده وظیفۀ روغنکاری طبیعی را بر عهده دارد.

پاسخ سوال یازدهم : هرگونه فعالیت جنسی [منظور نزدیکی‌ست] شما را در معرض خطر قرار می‌دهد. گزینه ج صحیح صحیح می‌باشد.

پاسخ سوال دوازدهم : اکثر زنان برای ارگاسمِ بهتر نیاز به تحریک ناحیۀ کلیتوریس دارند. زنانی که مشکل رسیدن به اوج لذت جنسی دارند، ترکیبی از تحریک کلیتویس و فعالیت های جنسی دیگر؛ ممکن است نیاز باشد.

پاسخ سوال سیزدهم : افرادی با سابقۀ سکته مغزی یا بیماری های قلبی در مورد فعالیت های جنسی باید از پزشک خود مشورت بخواهند. رابطۀ جنسی شکل سالمِ ورزش برای افراد مسن است [می‌توان گفت فعالیت جنسی، یک فعالیت بدنی و روانیست]. محققان در مدت 20 سال بروی 914 مرد تحقیق کرده‌، و تحقیقات نشان می‌دهند داشتن روابط جنسی سالم دوبار [یا بیشتر] در هفته خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می‌دهد. همچنین فراوانی نزدیکی با سکتۀ مغزی همراست. [افراط در نزدیکی همچنین باعث ضعف کلیه، مثانه، قلب، کمر درد، مشکلات بینایی، معده و.. می‌شود]

پاسخ سوال چهاردم : پاسخ پُر واضح است، زنان از Oral sex بیشتر لذت می‌برند. گزارش شده است تنها 10 درصد مردان از این طریق به اوج لذت می‌رسند برای مردان به احتمال فراوان مقاربت واژنی لذتبخش تر می‌باشد.

پاسخ سوال پانزدهم : همانگونه که فرد پیرتر می‌شود، زمان پاسخ دهی جنسی آن کندتر می‌گردد. روان‌کننده‌ها و کرم‌های هورمون ممکن است به زنان مسن‌تر کمک کند. اگر اختلال نعوظ یک مشکل برای مردان کهنسال است، درمان آن تغییر رفتارهای جنسی و تمرکز بیشتر بروی معاشقه طولانی، می‌تواند باشد.

پاسخ سوال شانزدهم : علاوه بر موارد ذکر شده، مُسکن‌ها، داروهای ضد روان پریشی، داروهای شیمی درمانی، الکل، ماریجوانا، حتی برخی از داروهای ضد سوزش سردل می‌تواند باعث مشکلات نعوظ گردد.

پاسخ سوال هفدهم : مطالعات نشان داده است، پس از یائسگی زنان میل جنسی کمتری دارند.

پاسخ سوال هجدهم : رابطۀ جنسی همانگونه که اعلام شد یک فرم بسیار سالم ورزش برای بسیاری از افراد است. رابطه‌ی جنسی [متعادل] سوزندان چربی، تنظیم سوخت و ساز بدن، کاهش استرس، بهبود سلامت قلب، تقویت استخوان، عضلات و سیستم ایمنی بدن و .. را در بر می‌گیرد و همچنین می‌تواند کمک کند زندگی سالم و طولانی داشته باشید.
آیدا بازدید : 144 دوشنبه 27 مرداد 1393 نظرات (0)

با زیاده خواهی شوهرم در رابطه زناشویی چه کنم؟!

این زوج باید رابطه رابطه زناشویی شان را اصلاح می‌کردند . اگر این زوج نخواهند ببینند که چگونه رفتارشان باعث بوجود آمدن واکنش منفی دیگری می‌شود ، رابطه شان زودتر از درون پوسیده و خراب می‌شود.

شوهرم همیشه از من رابطه زناشویی می‌خواهد
شهراد همیشه همسرش را برای رابطه زناشویی در فشار می‌گذارد. کار به جایی رسیده که نازی از اتاق خوابشان متنفر شده ولی هیچ گاه به شوهرش "نه" نمی‌گوید، ولی از راه‌های دیگر تلافی می‌کند. آیا این زوج که همیشه در حال کیش و مات کردن همدیگر هستند می‌توانند به زندگی شان ادامه دهند؟ آیا این زندگی دوامی دارد؟
نازی می‌گوید
چرا شوهر من صبر نمی‌کند تا یک بار هم که شده من برای رابطه زناشویی پیش قدم شوم؟ 
شوهر من هیچ وقت در رختخواب مرا راحت نمی‌گذارد . شاید فکر کنید بعد از 15 سال زندگی زناشویی تمایلات جنسی اش خاموش شده باشد ، اما اینطور نیست – او هر روز از من رابطه زناشویی می‌خواهد. بعضی اوقات از کار زیاد خسته می‌شوم و کار رسیدگی به بچه‌ها تمام توانم را می‌گیرد. اما وقتی که به شهراد می‌گویم امروز اصلا در موقعیتی نیستم که بتوانم با تو رابطه زناشویی داشته باشم ، اخم می‌کند و آنقدر اذیتم می‌کند تا راضی شوم.
 
من نمی‌توانم به شوهرم نه بگویم و این خیلی ناراحتم می‌کند. رفتارهای شهراد مرا اذیت می‌کند. چرا شهراد هیچ گاه صبر نمی‌کند تا من یک بار برای رابطه زناشویی پیش قدم باشم؟

نمی گویم از رابطه زناشویی لذت نمی‌برم – او واقعا مرد جذابی است – اما من هم می‌خواهم بعضی اوقات خودم برای رابطه زناشویی اقدام کنم. وقتی می‌بینم که نمی‌توانم در آن لحظات از لحاظ احساسی با وی ارتباط برقرار کنم از دست خودم عصبانی می‌شوم.

18 ساله بودم که یکی از دوستانم مرا به شهراد معرفی کرد. بلافاصله عاشقش شدم ؛ او پسری 20 ساله ،  و یکی از مهربانترین و دست و دل بازترین پسرهایی بود که تا کنون دیده بودم . ما از نظر اخلاقی و احساسی بهم شباهت داشتیم. به خاطر همین عاشق همدیگر شدیم.  یک سال بعد ما با هم ازدواج کردیم. 

سال‌های سختی داشتیم ، هر دو ما جوان بودیم و در بسیاری موارد بی تجربه ؛ شهراد ساعت‌های زیادی در طول روز کار می‌کرد ، او در حرفه خانوادگی اش تجهیزات لوله کشی فعالیت می‌کرد . من هم در حال تمام کردن درسم بودم بنابراین نمی‌توانستیم وقت زیادی را با هم بگذرانیم.  
 
نازی ادامه می‌دهد
اختلافات ما مثل تمام زندگی‌های مشترک با شروع زندگی مشترک شروع شد اما با باردار شدن من رابطه ما بهتر شد . من و شهراد تمام انرژی مان را برای بزرگ کردن مانی گذاشتیم ، الان مانی 13 ساله است. همچنانکه روابط مان بهتر می‌شد ، خانواده مان گسترش پیدا کرد و الان چهار فرزند داریم. الان در خانه به تربیت فرزندانم مشغول هستم و زندگی ام را دوست دارم ، شهراد هم از شغل خود راضی است .

بعد از اینکه آخرین فرزندم بدنیا آمد ، ناگهان متوجه شدیم که اوقات سختی را پیش رو داریم. شهراد از کار اخراج شد و در یک کارخانه داروسازی مشغول بکار شد ،‌ کاری سخت با حقوق ناچیز؛ بنابراین من هم مجبور شدم تا در یک شرکت ارتباطاتی مشغول شوم تا درآمدمان را افزایش بدهم. در این برهه زمانی بود که از لحاظ مالی در موقعیت بسیار بدی قرار داشتیم ، بچه‌ها نمی‌توانستند در جشن تولد دوستان شان شرکت کنند چون پولی برای خریدن هدیه نداشتیم و آنها هم نمی‌توانستند بدون هدیه به جشن دوست شان بروند. اوضاع بد اقتصادی روی روابط ما هم تاثیر بدی گذاشت، اما هیچ چیز باعث نمی‌شد که شهراد از رابطه زناشوییی اش دست بردارد. 

شهراد در روابط زناشویی یک ماجراجوی پرهیجان بود، همیشه دوست داشت موقعیت‌ها و روش‌های جدید را امتحان کند. من تسلیم شهراد می‌شدم ، چرا که بعد از آن اتفاقی که برایم افتاده بود خودم را گناهکار می‌دانستم و درخواست‌های شهراد را رد نمی‌کردم. البته اگر درخواست‌های شهراد را رد می‌کردم او به طرز دیوانه واری عصبانی می‌شد. بنابراین من سعی می‌کردم که آرامش را در خانه برقرار کنم و با او مخالفت نکنم.
 
بعضی اوقات با اینکه پول زیادی در خانه نداشتیم برای بچه‌ها کفش و لباس جدید می‌خریدم. هیچ وقت به شهراد چیزی نمی‌گفتم ولی او از طریق چک کردن حساب‌ها متوجه می‌شد ، و آن وقت بود که داد و فریاد می‌کرد. جالب اینجاست که بعد از دعوا از من تقاضای رابطه زناشویی داشت.
درخواست‌های غیرمنطقی و زیاده خواهانه رابطه زناشوییی شهراد و عصبانیت‌هایش تبدیل به مشکلات بزرگ زندگی ما شده اند. در مقابل فرزندانم چیزی بروز نمی‌دادم اما در درونم از این زندگی خسته شده بودم. آرزو می‌کردم می‌توانستم رابطه ام را با شهراد قطع کنم.  
 
 
شهراد می‌گوید
همسر من خیلی چیزها را از من پنهان می‌کند
در تمام این سالهایی که با هم زندگی کردیم ، همسر من هیچ وقت در مورد رابطه زناشویی با من صحبتی نکرده است. در حقیقت ، او همیشه مشتاق به نظر می‌رسد. اگر مشتاق نبود ، تقاضای مرا رد می‌کرد مگر نه؟ من فکر می‌کنم او باید خیلی هم از من متشکر باشد که من بعد از اینهمه سال هنوز هم او را به همان زیبایی و جذابیتی که روز اول مان دیدم می‌بینم.

خب ، نازی را سرزنش نمی‌کنم که احساساتش را با یک مشاور درمیان گذاشته است. اما همسر من کارهایی می‌کند که همه را از من پنهان می‌کند ؛ من از این رفتار او دیوانه می‌شوم. برای مثال ، صورتحساب و کارت‌های بانک را از من پنهان می‌کند ، می‌خواهد که من متوجه خرج کردن‌های او نشوم. برخی اوقات برای بچه‌ها و خانه بی رویه خرج می‌کند. در طول پنج سال گذشته ، پول زیادی صرف هزینه‌های بی مورد کرده است. حتی یکبار از خواهرش قرض کرد تا یک صورتحساب را بپردازد و هیچ وقت آن پول را به خواهرش نپرداخت. زمانیکه من متوجه این موضوع شدم ، خیلی عصبانی شدم. نازی عادات بد دیگری هم دارد . او خیلی فراموشکار است. علاوه بر این هیچ محدودیتی برای بچه‌ها تعیین نمی‌کند و مرا هم از این کار منع می‌کند.

من همسرم را دوست دارم ، همیشه شخصیت و رفتار او را ستایش می‌کنم. اما جدا از روابط زناشویی مان ،‌من از زندگی زناشویی ام راضی نیستم

درست است که من از همان ابتدا در رابطه زناشویی مان پیش قدم بودم اما بگذارید توضیح بدهم : من هیچ وقت نازی را به این کار مجبور نکردم. درست است که می‌خواستم او به تقاضای من جواب مثبت بدهد اما اگر او درخواست مرا رد می‌کرد برای من قابل قبول بود. درست است که من آدمی هستم که در رابطه زناشویی زیاده طلبم اما دیو نیستم.   
 
شهراد ادامه می‌دهد
زمانیکه من و نازی ازدواج کردیم ، کارمند شرکت حقوقی پدرم بودم ، 12 ساعت در روز کار می‌کردم و در کلاس‌های مدیریتی شرکت می‌کردم. می‌دانستم که ازدواج در این زمان برای ما کار آسانی نبود . نازی ناراحت بود که من زمان زیادی را در خانه نمی‌گذرانم، اما من این کارها را برای او و زندگی مان انجام می‌دادم.

زمانیکه پدرم فوت کرد ، برادر بزرگترم به خاطر اختلافی که در مورد روش‌ها ی مدیریتی او با هم داشتیم مرا اخراج کرد. بلافاصله یک کار در یک شرکت داروئی پیدا کردم ، اما در آمد من تقریبا نصف آن زمانی شده بود که در حرفه خانوادگی ام مشغول بکار بودم. آن دوران یکی از سخت ترین مراحل زندگی ام بود.  

اوضاع در خانه به مراتب بدتر بود. من به نازی اعتماد نداشتم و دفترچه بانک را چک می‌کردم ، حالا پسر دوم مان هم مثل مادرش پنهان کاری می‌کند. از مادرش درخواست کرده بود که یک جفت کفش اسکیت گران قیمت برایش بخرد و او را در کلا سهای اسکیت ثبت نام کند و نازی علیرغم اینکه می‌دانست ما در موقعیت مالی مناسبی نیستیم این را کار را کرد. زمانیکه متوجه این موضوع شدم به شدت عصبانی شدم و با او دعوا کردم.

میدانم که از نظر رابطه زناشوییی زیاده خواهم ، اما اخیرا به یک پزشک مراجعه کردم تا بتوانم خودم را کنترل کنم. توصیه‌های او کمک زیادی به من کرد ، و او بود که به من و نازی توصیه کرد تا به یک مشاور مراجعه کنیم . شاید ما در روابط مان دچار اشتباه شده ایم و امیدوارم مشاور بتواند به ما کمک کند تا بتوانیم مشکلات مان را حل کنیم.
 
مشاور می‌گوید
تعادل قدرت
درگیری برای تصاحب قدرت بین زوج‌های جوان بسیار مرسوم است. مشکل شهراد و نازی شاید در ظاهر مشکل ارتباط زناشوییی باشد ، اما در حقیقت ، آنها بین شخصیت متجاوز و منفعل خود درگیر هستند.

شهراد آمرانه  نیازهایش را از نازی مطالبه می‌کند- به جای اینکه با یک روش آرام تر این کار را انجام دهد. نازی در برابر شوهرش مخالفتی نمی‌کرد. این رفتارها یک چرخه ناتمام بود: هر چه شهراد بیشتر از نازی تقاضا می‌کرد ، بیشتر نازی در سکوت کینه او را به دل می‌گرفت. با این حال ، من اعتقاد دارم که اگر از همان اول سهم خود را از مشکلات شان می‌پذیرفتند ، رفتار ناخوشایندشان با یکدیگر تغییر پیدا می‌کرد.

ابتدا ، این زوج باید رابطه رابطه زناشویی شان را اصلاح می‌کردند . اگر این زوج نخواهند ببینند که چگونه رفتارشان باعث بوجود آمدن واکنش منفی دیگری می‌شود ، رابطه شان زودتر از درون پوسیده و خراب می‌شود.

در قدم بعدی ، ما نقش خانواده دو طرف را در شکل گیری شخصیت این دو نفر بررسی کردیم. شهراد فرزند یک خانواده بسیار موفق و سخت گیر بود و شهراد با این ذهنیت رشد کرد که طبق انتظارات خانواده اش زندگی کند و مسیر شغلی آنها را دنبال کند. برای اینکه ناامیدی شغلی خود را فراموش کند ، در خانه پرخاشگر و ستیزه جو شد ، و حتی نمی‌دانست که در طلب رابطه زناشویی از همسرش بیش از حد متوقع است. بعد از اینکه شهراد این موضوع را متوجه شد ، بسیار شرمنده شد و قول داد که بیشتر به احساسات همسرش توجه کند.

نازی مانند پدرش فردی سربزیر و متواضع بود ، اما مانند مادرش راه‌های نادرست بسیاری را امتحان می‌کرد. در وهله اول ، نازی قبول نمی‌کرد که شخصیتی انفعالی دارد ، اما بعد از چند جلسه این واقعیت را پذیرفت ، و متوجه شد که با خرج کردن‌های بیهوده نباید شوهرش را در فشار مالی می‌گذاشت. نازی تصمیم گرفت که از این پس در روابط زناشویی خودش پیش قدم بشود . من به نازی گفتم تو فکر می‌کردی شهراد از تو فقط به عنوان همسری برای ارضای نیازهای جسمی اش می‌بیند در صورتیکه تو هم همان رفتار را با شهراد داشتی و او را به چشم بانک پولی نگاه می‌کردی".

مشاور ادامه می‌دهد
شهراد نیاز داشت که نیازهای جسمی اش را کنترل کند و مهارت‌های ارتباطی اش را بهبود ببخشد. به جای اینکه نازی را به خاطر خرج‌های پی در پی سرزنش کند سعی کند که نازی را تشویق کند تا با همدیگر در مورد خرج کردن و برنامه ریزی مالی اقدام کنند.
 

علیرغم  درگیری شدیدی که این زوج با یکدیگر داشتند ،به آنها توصیه کردم که در مقابل فرزندان شان با یکدیگر بحث و جدل نکنند. خیلی مهم است که پدر و مادر در مورد روش‌های تربیتی و اموزشی با یکدیگر موافق به نظر برسند. نازی سعی می‌کرد از این به بعد شهراد را در مورد کارهایی که بچه‌ها می‌کنند مطلع کند . برای حل مشکل به شهراد پیشنهاد کردم که به پسرش توضیح بدهد که کلاس اسکیت برای ما هزینه زیادی دارد و اگر تو نخواهی به طور مرتب سر کلاس‌هایت حاضر شوی در قبال هر جلسه ای که غیبت می‌کنی به ما ضرر می‌زنی. شهراد این توضیحات را به پسرش داد و او نیز دیگر هیچ اصراری برای شرکت در کلاس‌های اسکیت نکرد.

بتدریج اشتیاق رابطه زناشوییی شهراد نیز کاهش پیدا کرد ، و نازی نیز از این موضوع ارامش بیشتری به دست آورده بود. بعد از چند ماه  ، نازی در جلسه ای به من گفت " تازگی‌ها به نیازهای شهراد جواب مثبت نمیدهم مگر اینکه واقعا دلم بخواهد و حوصله اش را داشته باشم . و این باعث شده رابطه جنسیمان کمتر از قبل شود و الان به جایی رسیده ایم که اغلب من در آغاز رابطه زناشویی پیش قدم می‌شوم". علامت خوب دیگر این بود که نازی دست از خرج کردن‌های بیهوه برداشته بود. شهراد می‌گوید:" هنوز هم من صورتحساب‌ها و شارژ ساختمان را می‌پردازم. اما دیگر روی خرج و مخارج کنترلی ندارم  و این واقعا اوضاع را برای من و نازی آسان تر کرده است.

در نهایت ، نازی و شهراد دوباره احساس کردند که عاشق یکدیگر شده اند. انگار که تازه ازدواج کرده اند و خانواده تشکیل داده اند. به آنها توصیه کردم که مرتب با یکدیگر بیرون بروند ، اکنون شهراد و نازی دو بار در ماه با همدیگر بیرون می‌روند و این کار به بهبود رابطه شان کمک زیادی کرده است.

اکنون نازی و شهراد بعد از دو سال که از جلسات مشاوره شان می‌گذرد آماده اند که به تنهایی به جنگ با مشکلات شان بروند ، البته هنوز هم شهراد را به طور جداگانه ملاقات می‌کنم تا بتواند مشکلات کاری اش را نیز حل کند. هر دو نفر آنها در زمینه بهبود رابطه شان پیشرفت قابل ملاحظه ای کرده اند و آنقدر با هم صمیمی هستند که حتی قبل از ازدواجشان نیز رابطه ای به این خوبی نداشته اند. سال بعد ، می‌خواهند جشن پانزدهمین سالگرد ازدواج شان را برگزار کنند . نازی می‌گوید تغییراتی که در شهراد صورت گرفته را بسیار دوست دارم ، و الان نیز در مورد خودم احساس بهتری دارم . نسبت به آینده مان بسیار خوش بین هستم ، و می‌دانم که آماده تغییرات بزرگی در زندگی مان هستیم.

آیدا بازدید : 156 دوشنبه 27 مرداد 1393 نظرات (0)

آیا بعد از نزدیکی سردرد دارید؟!

گاهی اوقات فعل و انفعالات زمان نزدیکی باعث افزایش فشار خون و ایجاد سردرد ناشی از آن می شود.

در مورد سردرد های بعد از رابطه جنسی باید گفت علل مختلفی باعث بروز آنها می شود. برخی از سردرد ها ناشی از فشاری است که در حین نزدیکی به گردن و عضلات نگهدارنده گردن و پس سر وارد می شود. برخی ناشی از باز شدن عروق خونی مغز و افزایش جریان خون مغز هستند. برخی ناشی از مصرف برخی داروها در حین یا قبل از نزدیکی می باشد و برخی ناشی از پارگی عروق خونی داخل مغزی.برخی از سردرد ها نیز ناشی از افت قند خون بعد از رابطه جنسی می باشد.


اگر پوزیشن نامناسب در حین نزدیکی داشته باشیم یا فشار بیش از حدی به گردن و عضلات پس سری وارد کنیم بعد از نزدیکی به خاطر خستگی عضلات و فشار ناشی از انقباض این عضلات ، سردردی را احساس می کنیم که بیشتر در نواحی پس سری و در دو طرف گردن می باشد. راه درمان این سردرد اصلاح پوزیشن نزدیکی و همچنین کاهش فشار به سر و عضلات پس سر در حین نزدیکی می باشد.

اگر از نظر غذایی فرد مدت زمان زیادی گرسنه بوده باشد و در این حال به نزدیکی بپردازد به دلیل آنکه عضلات انرژی زیادی حین نزدیکی مصرف می کنند قند خون افت کرده و شایعترین علامت آن سردرد همراه با ضعف می باشد. حتی فرد عرق سردی نیز می نماید. برای رفع این نوع سردرد لازم است حدود ۳ تا ۴ ساعت قبل از نزدیکی وعده ای غذایی مصرف شود و میزان قند خون در حد متعادلی حفظ شود. همچنین کمی مواد قندی بعد ازنزدیکی مصرف شود. مثلا دو قاشق عسل در نصف لیوان اب حل شود و مصرف گردد.

گاهی اوقات فرد داروهایی مصرف می کند تا نزدیکی بهتری را تجربه کند مثلا قرص ویاگرا مصرف می کند. این قرص باعث تجمع خون داخل مغز شده و ایجاد بی قراری و سر درد می نماید. کاهش دوز یا عدم مصرف قرص مانع از ایجاد سردرد می شود.

در نزدیکی ای که در حال اضطراب و تنش عصبی انجام می شود خون زیادی داخل مغز جمع می شود و عضلات نیز فشار زیادی را تحمل می کنند و ایجاد سنگینی و رخوت بعد از نزدیکی می کند. لذا حفظ آرامش و طمانینه در نزدیکی و پرهیز از تنش و اضطراب باعث می شود سردرد ایجاد نشود. همچنین گاهی اوقات فعل و انفعالات زمان نزدیکی باعث افزایش فشار خون و ایجاد سردرد ناشی از آن می شود.

 

گاهی اوقات به دلیل فشار بیش از حد در حین نزدیکی عروق مغزی پاره می شوند و خونریزی داخل مغزی رخ می دهد که سردرد شدید و ناگهانی ایجاد می کند. این سردرد نیاز به بررسی سریع و اقدامات پزشکی سریع دارد لذا فرد در صورت ایجاد سردرد شدید و ناگهانی باید به سرعت به پزشک مراجعه نماید.
مصرف برخی از داروها باعث می شود تا سردرد بعد از نزدیکی ایجاد نشود یا سردرد کمتری ایجاد شود. قرصهای پروپرانولول ۱۰ میلی گرمی باعث کم شدن اضطراب و تنش عصبی شده و با کاهش فشار روی قلب باعث کمتر شدن سردرد می شود.این قرص بصورت ۱۲ ساعتی و صبح و شب مصرف می شود.

همچنین مصرف قرصهای آسپیرین یا بروفن نیز کمی قبل از نزدیکی می تواند کمک کند تا سردرد ایجاد نشود یا سردرد کمتری ایجاد شود. استفاده از موادی مثل عسل بلافاصله بعد از نزدیکی نیز باعث عدم افت قند خون شده و مانع از ایجاد سردرد ناشی از کاهش قند خون می شود.
آیدا بازدید : 143 یکشنبه 26 مرداد 1393 نظرات (0)

تجربیات زندگی برای افراد گوناگون، متفاوت بوده است و بدن برخی زنان با واژینیسموس به انجام فعالیت جنسی واکنش نشان می دهد.


اغلب زنان، واژینیسموس را به صورت انقباض و درد ناگهانی، در هنگام نزدیکی، توصیف می کنند. این مشکل ناشی از انقباض خود به خود و غیرارادی عضلات کف لگن است و اراده فرد در آن نقشی ندارد. این واکنش ممکن است در معاینه زنانه نیز ظاهر و مانع ورود اسپکولوم – وسیله معاینه داخلی – به داخل واژن شود.

از نظر پزشکی، این وضعیت نتیجه گرفتگی غیرارادی مداوم یا مکرر عضلات یک سوم خارجی واژن است که مانع مقاربت جنسی می شود. این وضعیت ممکن است به صورت مشکل پایدار برای دخول رخ دهد. با وجود اینکه زن موافقت خود را ابراز یا حتی برای انجام دخول، تلاش می کند، واژینیسموس ، در شدیدترین حالت می تواند نزدیکی و دخول را غیرممکن سازد و منجر به درد شدید شود.

در برخی موارد این انقباض به حدی شدید است که باعث بسته شدن خود به خود پاها و انقباض شدید همه بدن، افزایش ضربان قلب، تنفس و افت فشار خون شود. در حال حاضر منابع علمی دلایل واضحی را برای واژینیسموس مشخص نکرده اند. باید گفت عمده ترین علت این اختلال، علل روانی است. به نظر می رسد تجربه دردناک و انتظارات منفی درباره دخول واژینال، مثلا ترس از پارگی و خونریزی شدید، موجب بروز افکار ترسناکی در ذهن فرد می شود که به دنبال آن، ترس از دخول و درد همراه با مقاربت ایجاد می شود و زن برای مقابله با این ترس، از همه فعالیت هایی که مربوط به دخول واژینال است پرهیز می کند.

تلاش های گهگاه زن و همسرش برای دخول واژینال، با انقباضات واکنشی عضلات لگن روبرو می شود که مانع دخول خواهد شد و عدم توانایی دخول، به نوبه خود باعث تشدید افکار و انتظارات منفی می شود. معمولا هر چه تلاش برای ادامه فعالیت جنسی بیشتر باشد، پاسخ واکنشی شدت بیشتری می یابد و درد و سفتی تشدید می شود.

علل واژینیسموس

تجربیات زندگی برای افراد گوناگون، متفاوت بوده است و بدن برخی زنان با واژینیسموس به انجام فعالیت جنسی واکنش نشان می دهد. مقاربت شتابزده در شب اول ازدواج و تجربه دردناک ناشی از این مسئله، ناآگاهی از آناتومی و عملکرد دستگاه تناسلی زن و نیز ناآشنایی با روش های فعالیت جنسی، از عمده ترین علت هایی هستند که باعث بروز این اختلال می شوند. بعضی از علت های واژینیسموس در زیر آمده است:


- سابقه بیماری، جراحی و مداخلات پزشکی

- تفاوت های فرهنگی زن و شوهر درباره روابط جنسی

- ترس از آسیب و صدمه شدید در طی نزدیکی

- اطلاعات غلط و ناآگاهی درباره فعالیت جنسی یا احساس گناه در این مورد

- دریافت اطلاعات غلط از والدین و همسالان درباره روابط و فعالیت جنسی

- سابقه خشونت و سوء استفاده جنسی

- سابقه دخول ناموفق

- ترس از عفونت

- ترس از بارداری و ...

نقش عضلات کف لگن در بروز واژینیسموس

عضلاتی که در بروز این عارضه نقشی کلیدی ایفا می کنند، دسته ای از عضلات کف لگن هستند که به گروه پوبوکوکسیژیوس معروفند. این عضلات در عملکرد جنسی و دستگاه ادراری و خروج مدفوع در زنان، نقش عمده ای دارند. در واژینیسموس، همراهی ذهن و بدن با یکدیگر، موجب ایجاد پاسخ شرطی عضلات می شود و بدن با انقباض این ماهیچه ها، لگن را از آسیب فرضی ناشی از نزدیکی حفظ می کند.

انواع واژینیسموس

زنان ممکن است در هر سن و مرحله ای از زندگی شان، واژینیسموس را تجربه کنند. این عارضه براساس زمان شروع و بروز درد و گروه عمده اولیه و ثانویه تقسیم بندیی می شود. واژینیسموس اولیه به مواردی اطلاق می شودکه زن در اولین تجربه جنسی دچار انقباض واژن شود و مرد در هنگام دخول با مانع مواجه می شود.

این عارضه، علت مشکلی به نام ازدواج به وصال نرسیده است که در طی آن زوج هرگز موفق به نزدیکی نشده اند. زنان دچار این عارضه ممکن است در هنگام معاینه واژینال نیز دچار انقباضات مشابهی شوند. واژینیسموس ثانویه، به تجربه انقباضات واژن بعد از یک دوره رابطه جنسی موفق گفته می شود و زن ممکن است پس از سال ها انجام رابطه جنسی بر اثر مشکلی مانند عفونت و واکنش های روانینسبت به همسر و فعالیت جنسی، دچار درد و انقباض در هنگام دخول شود. ممکن است علت اولیه درمان شود یا بهبود یابد اما واژینیسموس ناشی از آن همچنان باقی بماند و دخول را دردناک یا غیرممکن سازد یا حتی در رسیدن فرد به ارگاسم، اختلال ایجاد کند.

درمان واژینیسموس

متاسفانه در کشور ما، در بسیاری از موارد، درمان های اصولی برای این اختلال ارائه نمی شود. این امر بیشتر ناشی از ناآگاهی مردم از علت و روش درمان این اختلال است. برخی از مردم براساس عقاید عامیانه، عدم توانایی دخول و نزدیکی را به طلسم شدن زوج نسبت می دهند و برای درمان آن متوسل به روش های خرافی عجیب و غریب می شوند.

برخی دیگر عللی مانند وجود هفت پرده، و باز کردن پرده بکارت یا هایمنکتومی را به عنوان درمان این اختلال می شناسند در حالی که این مشکل هیچ ارتباطی به ضخامت پرده بکارت نداردو باز کردن پرده بکارت در طی عمل، هیچ تاثیری در درمان این اختلال نخواهد داشت. استفاده از ژل ها و کرم های لغزنده کننده نیز معمولا کمکی به درمان نمی کنند؛ گرچه توسط بسیاری از افراد توصیه می شوند.

کلید اساسی در درمان، ایجاد تغییرات شناختی در فرد و آمادگی برای انجام مقاربت است و خبر خوب برای مبتلایان به واژینیسموس این است که این اختلال، درمان پذیرترین اختلال جنسی است و با روش های جدید درمانی، بیش از 99 درصد بیماران بهبود می یابند. اغلب بیماران از تغییری که در طی درمان و پس از آن در زندگی شان پدید می آید، شگفت زده می شوند.

نقش همسران در درمان واژینیسموس

حضور زوج همراه با یکدیگر برای درمان این اختلال در مرکز مشاوره و مطب ضروری و نقش مردان بسیار اساسی است. مردان در بسیاری از موارد می توانند به کمک همسر خود بشتابند. آنها باید بدانند این اختلال براساس منابع علمی و فقهی، به هیچ وجه دلیلی برای عدم تمکین زن نیست، بلکه این انقباضات به صورت غیرارادی و نه به اراده شخصی رخ می دهد و زن پس از یک دوره درمان با حمیات همسر می تواند به راحتی از فعالیت جنسی با همسرش لذت ببرد.

بنابراین مردان به هیچ وجه نباید همسرشان را به طلاق دادن تهدید کنند. این تهدیدها باعث تشدید انقباض عضلات و گاهی اختلال میل یا حتی بروز بیزاری جنسی در زن می شود که درمان آن بسیار مشکل تر و پیچیده تر از درمان واژینیسموس است.

اگر مرد از رابطه جنسی خود را کنار بکشد یا به دلیل ترس از آزار همسرش تمایلی به انجام فعالیت جنسی نشان ندهد، نه تنها همسرش برای ادامه درمان انگیزه کافی نخواهد داشت، بلکه خودش نیز به مرور زمان دچار انواعی از اختلالات نعوظ می شود. بنابراین مرد باید با تاکید بر ادامه درمان، زن را در هر مرحله تشویق کند زیرا ادامه زندگی بدون فعالیت جنسی در طولانی مدت منجر به بروز اختلافات زناشویی خواهد شد.

آیدا بازدید : 149 یکشنبه 26 مرداد 1393 نظرات (0)

آزار جنسی بیماران زن توسط پزشک هوسران

دادگاهی در کانادا یک متخصص بیهوشی در این کشور که بیماران خود را پس از تزریق دارو و بی‌حس‌شدن بدنشان مورد سوء استفاده جنسی قرار می‌داد، به ده سال زندان محکوم کرد.

 دادگاهی در کانادا یک متخصص بیهوشی در این کشور که بیماران خود را پس از تزریق دارو و بی‌حس‌شدن بدنشان مورد سوء استفاده جنسی قرار می‌داد، به ده سال زندان محکوم کرد.

آزار جنسی بیماران زن توسط پزشک هوسران

 دکتر جرج دودنات، ۶۵ ساله، در دادگاه به آزار جنسی و تجاوز به ۲۱ بیمار خود متهم شده بود و اکنون با مجرم شناخته شدن علاوه بر ابطال پروانه کار و طبابت، به تحمل ده سال زندان محکوم شده است.

قربانیان دکتر دودنات که زنانی در محدوده سنی ۲۵ تا ۷۵ سال هستند، به دادگاه گفته اند هنگامی که او شروع به آزار جنسی آنها می‌کرده، هنوز هوشیار بودند اما دیگر نمی‌توانستند (به علت تزریق دارو) اعضای بدنشان را حرکت دهند.

به غیر از یک مورد، تمامی این موارد اذیت و آزار جنسی در بیمارستان عمومی نورث یورک شهر تورنتو و در حد فاصل سالهای ۲۰۱۰-۲۰۰۶ روی داده است.

 دودنات در جریان دادگاه ادعا کرده است  که اثرات داروهای بیهوشی باعث شده بیماران او با "توهم مورد آزار جنسی قرار گرفتن" روبرو شوند.

آیدا بازدید : 134 شنبه 25 مرداد 1393 نظرات (0)

تو این وبلاگ سعی میکنم جدیدترین اطلاعات لازم در رابطه با آموزش مسایل زناشویی و جنسی در اختیار جوانان علاقمند قرار گیرد. تو این وبلاگ علاوه بر حفظ ساختار و چهار چوب مطالب سعی خواهد شد ارتباطی راحت و ساده با جوانان برقرار شود تا خوانندگان این وبلاگ خیلی راحت مطالب رو درک و سپس استفاده نمایند.

در شرایط و وضعیت کنونی  عرف و جامعه مسایل جنسی را شدیدا تقبیح میکنند جوانان در این رابطه دچار تنگناها و مشکلات زیادی هستند و نتوانسته اند از مسایل جنسی و زناشویی و اهداف آن اطلاعات لازم را کسب کنند . لذار بر آن شدم با ایجاد وبلاگی کامل در رابطه با این مسایل علاوه بر ادای دین و خدمت فرهنگی در بالا بردن سطح آگاهی جوانان و هم سن های خودم قدمی برداشته باشم.

متاسفانه در جامعه امروزی این آگاهی و اطلاعات بسیار محدود و ناچیز است، پدران و مادران بنا به رسومات و عادات دیرینه فقط شب عروسی فرزندشان اقدام به مطلع کردن آنان راجع به مسائل جنسی و زناشویی می کردند، باید دانست که این زمان برای کسب آگاهی و اطلاعات کافی نیست.

با مطالعه این وبلاگ علاوه بر آموزش و برقراری ارتباط صحیح جنسی از به وجود آمدن مشکلات و انحرافات جنسی جلوگیری خواهد شد.

به امید جامعه ای آبادتر ، پرورش و حفظ نسل سالمتر

آیدا بازدید : 157 شنبه 25 مرداد 1393 نظرات (0)

اسپرم‌ها بی‌کیفیت شده‌اند!

کم نیستند زوج‌هایی که مدت‌هاست برای بچه‌دار شدن تلاش می‌کنند، تلاشی پرهزینه و گه‌گاه کم‌اثر. اینكه چرا آمار ناباروری در زنان و مردان ایرانی بالارفته و علت‌های ناکامی آنها (حتی در روش‌های لقاح مصنوعی و آزمایشگاهی) چیست...

کم نیستند زوج‌هایی که مدت‌هاست برای بچه‌دار شدن تلاش می‌کنند، تلاشی پرهزینه و گه‌گاه کم‌اثر. اینكه چرا آمار ناباروری در زنان و مردان ایرانی بالارفته و علت‌های ناکامی آنها (حتی در روش‌های لقاح مصنوعی و آزمایشگاهی) چیست...

دغدغه‌ای است که نه تنها فکر مردم و مبتلایان، بلکه ذهن پژوهشگران زیادی را به خود مشغول کرده است. در این مطلب به برخی نکته‌های مهم می‌پردازم که نتیجه تلاش پژوهشگران است و به زوج‌های نابارور کمک می‌کند موانع بچه‌دار شدن را بشناسند و از میان بردارند.

تغییر شیوه زندگی

تغییر شیوه زندگی طی سال‌های اخیر و گسترش مصرف غذاهای آماده (فست‌فود) و به‌طورکلی تغذیه ناسالم یکی از دلایل آسیب به توان تولیدمثل مردان جوان و افزایش ناباروری میان آنهاست. یافته‌های پژوهش‌های انجام‌شده، نشان می‌دهد موادغذایی ناسالم باعث آسیب به اسپرم‌ها در مردان سالم شده و کیفیت تولیدمثل آنها را نسبت به مردانی که غذاهای سالم مصرف می‌کنند، نامطلوب کرده‌است. یافته‌های پژوهشی نشان می‌دهد مصرف چربی‌های ترانس (چربی‌های غیراشباعی) علاوه بر خطر ابتلا به بیماری‌های عروق کرونر (عروق قلب)، سهم زیادی در آسیب‌رسانی به توان تولیدمثل مردان جوان دارد.


افزایش آمار سردمزاجی
شواهد علمی نشان می‌دهد استرس‌های محیطی، تامین هزینه‌های زندگی و کار در دو یا چند شیفت، باعث سردمزاجی بسیاری از مردان ایرانی شده که این مساله بر باروری آنها تاثیر منفی گذاشته است. چندی پیش نتایج یک پژوهش در کشور نشان داد آمار ناباروری در ایران حدود
20 درصد و بیش از استانداردهای جهانی (12 تا 15درصد) است. به جز مصرف غذاهای آماده، انواع آلاینده‌های محیطی که ناشی از زندگی شهرنشینی است مانند آلودگی هوا، آب، مواد شیمیایی در محیط‌های شغلی و زندگی، پرتوها و تشعشعات محیطی و استرس مزمن باعث شده نه‌تنها حجم بلکه کیفیت اسپرم‌ها نیز کاهش و ناباروری افزایش یابد.

افزایش سن ازدواج

عامل مهم دیگر، بالا رفتن سن ازدواج و بچه‌دارشدن است. انتظار می‌رود با تغییر شیوه زندگی، اقدام برای بچه‌دار شدن در سنین جوانی (قبل از 35 سالگی برای زنان) و مراجعه به موقع به پزشک متخصص در صورت تاخیر در بارداری بتوان تا حد زیادی شانس بارداری و باروری را افزایش داد. با توسعه دانش پزشکی در زمینه درمان ناباروری به کمک شیوه‌های جدید از قبیل آی‌یو‌آی، آی‌وی‌اف، میکرواینجکشن و دیگر روش‌ها به‌طور طبیعی باید شاهد کم شدن آمار ناباروری باشیم اما به دلیل رشد و توسعه شهرنشینی و تغییر شیوه زندگی باز هم شاهد افزایش ناباروری مردان هستیم.


تحقیقات پژوهشگران نشان داده آلودگی‌های محیطی، رژیم غذایی نامناسب و افزایش سن، نقش موثری در کاهش کیفیت اسپرم دارد. مرکز تحقیقات سلولی صارم نیز اخیرا در پی یک پژوهش انجام شده مشاهده کرده که 20درصد متقاضیان استفاده از تکنولوژی لقاح مصنوعی دچار اختلال در کیفیت اسپرم هستند و همین امر باعث شده میزان موفقیت این روش‌ها کاهش یابد. براساس نتایج همین پژوهش، پایین بودن کیفیت اسپرم حتی در صورتی که منجر به بارداری موفق شود، به سقط جنین و در موارد زیادی سقط‌های مکرر می‌انجامد. بررسی‌ها نشان داد از آنجا که وضعیت یکپارچگی DNA اسپرم در آزمایش‌های رایج اسپرم قابل‌بررسی نیست، بررسی وضعیت سالم یا ناسالم بودن اسپرم از نظر ماده ژنتیکی نیاز به آزمایش‌های دقیق و اختصاصی دارد. به همین دلیل انجام آزمایش بررسی یکپارچگی DNA اسپرم در صورت وجود ناباروری و قبل از هر گونه اقدامی برای انجام تکنولوژی لقاح مصنوعی، می‌تواند به افزایش درصد موفقیت در انجام تکنیک‌ها و تولد نوزاد سالم از نظر ژنتیکی کمک قابل‌توجهی کند. حتی تحقیقات بیشتر در این زمینه نشان داده افزایش شانس ابتلا به ناهنجاری‌های کروموزومی و سرطان در نوزادان در موارد وجود اختلال در یکپارچگی DNA اسپرم در پدر دیده شده است. از بین رفتن یکپارچگی DNA در اسپرم از عوامل مهم و شایع در ارتباط با ناباروری مردان به شمار می‌رود اما پرسش اینجاست که چرا این یکپارچگی از بین رفته است؟

تحقیقات علت اصلی ایجاد آسیب در DNA اسپرم را عوامل اکسیدان و رادیکال‌های آزاد می‌داند که حدود 25درصد از موارد یکپارچگی DNA اسپرم را به خود اختصاص می‌دهد. با نگاهی بر شیوه زندگی امروز جوانان، می‌توانید نمونه‌های زیادی از عوامل مضر را ببینید که جزئی از زندگی عادی جوان‌ها شده‌اند؛ از آلودگی‌های محیطی و شغلی، رژیم غذایی نامناسب، استفاده از برخی داروها و مصرف سیگار و قلیان و الکل تا افزایش سن، عفونت‌های ادراری - تناسلی.

خبر مسرت‌بخش این است که می‌توان این کاهش یکپارچگی DNA اسپرم را با تغییر شیوه زندگی و استفاده از موادغذایی و داروهای حاوی آنتی‌اکسیدان مانند ویتامین‌های C، A، اسید فولیک، سلنیوم و... و درمان‌های هورمونی در بسیاری از موارد درمان كرد.

منبع:‌هفته نامه سلامت

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 78
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 20
  • بازدید ماه : 1,146
  • بازدید سال : 2,936
  • بازدید کلی : 44,276
  • کدهای اختصاصی
    دانلود نرم افزار اندروید کسب درامد از پاپ اپ دانلود آهنگ بندری